Nedávná iniciativa Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a profesních spolků na propojení manuální zručnosti žáků v kombinaci s novými technologiemi ukazuje, že zavedení polytechnické výuky je dnes veřejným zájmem. Exkluzivní průzkum provedla výzkumná agentura IPSOS.
Mimořádný ohlas u veřejnosti vzbudila snaha AMSP ČR rozšířit výuku základních škol o praktické činnosti založené na manuální zručnosti, kombinované s využíváním výpočetní techniky a nových technologií. Cílem iniciativy je nejen posílení elementární ruční dovednosti žáků, ale spojením s moderními technologiemi je zde rovněž snaha vzbudit přirozený zájem o technické obory, které jsou základem tuzemské ekonomiky a ukázat dětem, jak lze profesní zručnost provázat s digitálními nástroji 21. století.
To, že se nejedná pouze o zájem ekonomický, ale celospolečenský, vyplývá z exkluzivního průzkumu výzkumné agentury IPSOS pro AMSP ČR na vzorku 1050 respondentů, který proběhl v polovině března 2018.
Z průzkumu vyplývá, že 93 % Čechů si přeje znovuzavedení praktické výuky, jakožto povinného předmětu, přičemž 65 % s návrhem AMSP ČR rozhodně souhlasí, 28 % spíše souhlasí. Pouze 5 % populace se staví proti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva