ČEZ osobně obchází stovky odběratelů, kterým se nedaří doručit informace

28.12.2021 13:13 | Tisková zpráva

Zástupci ČEZ osobně obcházejí odběratele, kterým se kvůli neaktuální databázi kontaktů od Bohemia Energy nepodařilo doručit dopisy informující o pravidlech režimu DPI. ČEZ Prodej se podařilo už předtím počet těchto zákazníků výrazně snížit.

ČEZ osobně obchází stovky odběratelů, kterým se nedaří doručit informace
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Původně se vrátilo od těchto zákazníků cca 10 000 nedoručených dopisů, postupně se díky informační kampani podařilo tento počet snížit na cca 1 500 domácností. Osobní pochůzky jsou dalším nástrojem, jak se ČEZ snaží odběratele ochránit před cenovým šokem. Zatím se podařilo takto kontaktovat téměř 900 dosud „nedohledatelných“ odběratelů.

Jak upozorňuje také Energetický regulační úřad, Ministerstvo průmyslu a obchodu nebo nezávislí odborníci, režim DPI slouží pouze ke krátkodobým dodávkám a není určen pro standardní dodávku energií.

Z DPI tak u ČEZ odchází už 93 % odběratelů, kteří se dostali do režimu dodávky poslední instance. Tisíce domácností ale ani po více než dvou měsících v DPI nepodnikly žádné kroky ke změně.

V původní vlně rozesílky se ČEZ Prodej vrátilo cca 10 000 dopisů jako nedoručitelných. Díky intenzivní komunikaci prostřednictvím SMS, e-mailů, ale i třeba médií a sociálních sítí, se podařilo toto číslo snížit na zhruba 1 500 domácností. Na ty se ČEZ zaměřil nyní a začal je obcházet individuálně.

Pracovníci mají zaměstnaneckou kartičku s logem ČEZ, na které je i jejich fotografie, celé jméno a osobní číslo. Všech více než 1 500 adres obešli energetici v minulých dnech a podařilo se jim zastihnout zhruba 900 zákazníků, u kterých si tak mohli zaktualizovat kontakty a zároveň je informovali o podmínkách režimu DPI. Ve zbývajících 600 případech nechali na místě leták s informacemi, koho kontaktovat a jak z režimu DPI odejít. Nezastižené odběratele ale pro jistotu obejdou ještě jednou, což by mohlo počet „nedohledatelných“ zákazníků zase o něco snížit.

Ceníky DPI jsou totiž pro odběratele méně výhodné než běžné smlouvy, protože dodavatel pro ně nakupuje elektřinu vždy jen na měsíc dopředu. Ceny energií se navíc již několik měsíců drží velmi vysoko. V režimu DPI mohou lidé zůstat maximálně šest měsíců. Je proto důležité, aby svou situaci řešili co nejdříve.

Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 24 zákaznických center ČEZ a dalších 60 poboček, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (ZDE).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

22:04 Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

Chystáte se na dovolenou do Mexika? Pokud ano, čtěte pozorně. Poradíme vám, jak předejít tomu, aby v…