DAKO-CZ si pronajala vagonku v Lounech, pracuje na obnovení výroby

08.07.2019 9:14 | Zprávy

Společné tiskové prohlášení insolvenční správkyně společnosti Heavy Machinery Services Petry Hýskové a společnosti DAKO-CZ

DAKO-CZ si pronajala vagonku v Lounech, pracuje na obnovení výroby
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

Společnost DAKO-CZ, člen průmyslové skupiny CSG a jediný český výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla, si pronajala od insolvenční správkyně část lounské vagonky Heavy Machinery Services (HMS) a uzavřela s ní smlouvu o spolupráci. V jejím rámci DAKO-CZ využije areál lounského podniku a bude v něm nadále provozovat výrobu vagonů. Cílem je záchrana lounské vagonky, tradičního podniku českého železničního průmyslu, který upadl 26. 6. 2019 do konkursu. V projektu záchrany HMS společnost DAKO-CZ podporují dva silní partneři a současně její akcionáři: Tatravagónka Poprad a Budamar Group.

Společnost HMS se potýká s problémy již od roku 2010, kdy začalo období častých změn názvů společnosti, kriminálních kauz a také špatné platební morálky, která měla za následek insolvenční řízení zahájené proti HMS v roce 2013. Koncový vlastník společnosti je neznámý, komunikují za něj pouze najatí manažéři, konzultanti a právníci. Byznys HMS, která je v insolvenci a dluží dvě miliardy Kč, fakticky převzala společnost Legios Loco, jejíž koncový vlastník je rovněž neznámý. Mezi společnostmi HMS a Legios Loco docházelo k netransparentním finančním transferům, které zakládají podezření z tunelování firmy a poškozování zájmů věřitelů v zájmu anonymního koncového vlastníka. Ten zřejmě ovládá prostřednictvím nastrčených společností jak HMS, tak Legios Loco.

Dění od vyhlášení konkurzu na HMS

Po vyhlášení konkurzu HMS insolvenčním soudem v Českých Budějovicích dne 26. 6. tohoto roku statutární představitel dlužníka a jediný člen představenstva HMS Ján Brandner nekomunikuje, v areálu společnosti se nevyskytuje a insolvenční správkyni se ho přes veškerou snahu nepodařilo kontaktovat. Nepodařilo se dohledat účetnictví společnosti HMS ani v elektronické, ani papírové podobě. To samé platí pro evidenci zaměstnanců a další základní firemní dokumentaci.

Insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková nabídla společnosti Legios Loco po vyhlášení konkursu pokračování spolupráce v zájmu udržení výroby za předpokladu, že se vztahy mezi oběma subjekty stanou transparentními. Petr Hýsková uvádí:

„Po vyhlášení konkurzu jsem jednala v zájmu věřitelů, mezi kterými jsou i státní organizace, banky či dodavatelé, aby nedošlo k dalšímu snížení hodnoty HMS a aby byly maximálně uspokojeny všechny pohledávky. Stěžejní je, aby v areálu HMS zůstala zachována výroba tak, aby podnik i jeho zaměstnanci měli do budoucna perspektivu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Objednejte si řidičský průkaz do výdejního boxu

19:15 Ministerstvo dopravy: Objednejte si řidičský průkaz do výdejního boxu

Do konce roku zbývá vyměnit až 400 tisíc řidičských průkazů, kterým po deseti letech uplynula platno…