DAKO-CZ si pronajala vagonku v Lounech, pracuje na obnovení výroby

08.07.2019 9:14 | Zprávy

Společné tiskové prohlášení insolvenční správkyně společnosti Heavy Machinery Services Petry Hýskové a společnosti DAKO-CZ

DAKO-CZ si pronajala vagonku v Lounech, pracuje na obnovení výroby
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

Společnost DAKO-CZ, člen průmyslové skupiny CSG a jediný český výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla, si pronajala od insolvenční správkyně část lounské vagonky Heavy Machinery Services (HMS) a uzavřela s ní smlouvu o spolupráci. V jejím rámci DAKO-CZ využije areál lounského podniku a bude v něm nadále provozovat výrobu vagonů. Cílem je záchrana lounské vagonky, tradičního podniku českého železničního průmyslu, který upadl 26. 6. 2019 do konkursu. V projektu záchrany HMS společnost DAKO-CZ podporují dva silní partneři a současně její akcionáři: Tatravagónka Poprad a Budamar Group.

Společnost HMS se potýká s problémy již od roku 2010, kdy začalo období častých změn názvů společnosti, kriminálních kauz a také špatné platební morálky, která měla za následek insolvenční řízení zahájené proti HMS v roce 2013. Koncový vlastník společnosti je neznámý, komunikují za něj pouze najatí manažéři, konzultanti a právníci. Byznys HMS, která je v insolvenci a dluží dvě miliardy Kč, fakticky převzala společnost Legios Loco, jejíž koncový vlastník je rovněž neznámý. Mezi společnostmi HMS a Legios Loco docházelo k netransparentním finančním transferům, které zakládají podezření z tunelování firmy a poškozování zájmů věřitelů v zájmu anonymního koncového vlastníka. Ten zřejmě ovládá prostřednictvím nastrčených společností jak HMS, tak Legios Loco.

Dění od vyhlášení konkurzu na HMS

Po vyhlášení konkurzu HMS insolvenčním soudem v Českých Budějovicích dne 26. 6. tohoto roku statutární představitel dlužníka a jediný člen představenstva HMS Ján Brandner nekomunikuje, v areálu společnosti se nevyskytuje a insolvenční správkyni se ho přes veškerou snahu nepodařilo kontaktovat. Nepodařilo se dohledat účetnictví společnosti HMS ani v elektronické, ani papírové podobě. To samé platí pro evidenci zaměstnanců a další základní firemní dokumentaci.

Insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková nabídla společnosti Legios Loco po vyhlášení konkursu pokračování spolupráce v zájmu udržení výroby za předpokladu, že se vztahy mezi oběma subjekty stanou transparentními. Petr Hýsková uvádí:

„Po vyhlášení konkurzu jsem jednala v zájmu věřitelů, mezi kterými jsou i státní organizace, banky či dodavatelé, aby nedošlo k dalšímu snížení hodnoty HMS a aby byly maximálně uspokojeny všechny pohledávky. Stěžejní je, aby v areálu HMS zůstala zachována výroba tak, aby podnik i jeho zaměstnanci měli do budoucna perspektivu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Jak přesně chcete docílit těch sankcí za omezování svobody slova?

Jak by to jako vypadalo v praxi, protože to omezování tu je, i když ti, co se ho dopouští tvrdí opak. Problém taky je, že vás třeba nechají nechají říci svůj názor, ale vzápětí vás za něj nálepkují. Třeba tato vláda. Na takové případy by se postihy také vztahovaly? A jaká? A jak chcete postihnout om...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá plavidla u plavební komory Dolánky na Vltavě

19:28 Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá plavidla u plavební komory Dolánky na Vltavě

Na zdymadle Dolánky na Vltavě se od tohoto týdne mohou během čekání na proplavení rekreační lodě bez…