DPP: Od února zahajuje pravidelný provoz trolejbusová linka č. 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice

31.01.2024 22:03 | Tisková zpráva

Od čtvrtka 1. února 2024, od ranního výjezdu, Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí standardní rutinní provoz na trolejbusové lince č. 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice. Končí tím dosavadní zkušební testovací provoz kloubových trolejbusů SOR TNS 18, ale také autobusová linka č. 140. Počet spojů i jízdní řád na trolejbusové lince č. 58 zůstávají stejné jako na autobusové lince č. 140.

DPP: Od února zahajuje pravidelný provoz trolejbusová linka č. 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Ve srovnání s autobusovou linkou č. 140 je u trolejbusové linky č. 58 rozdíl pouze v umístění nástupní zastávky Palmovka, která není v autobusovém terminálu, ale v Zenklově ulici ve směru k Libeňskému zámku, a je stejná pro tramvaje i trolejbusy, což cestujícím usnadní přestup. Trolejbusová linka č. 58 má oproti autobusové lince č. 140 navíc zastávku Libeňský zámek ve směru na Prosek, opět společnou pro tramvaje i trolejbusy. Trasa i zastávky trolejbusové linky č. 58 v úsecích Kundratka – Miškovice a v opačném směru Miškovice – Palmovka zůstávají stejné jako u dosavadní autobusové linky č. 140.

„Elektrifikace autobusových linek je jedním z opatření, kterým naplňujeme Klimatický plán, v rámci kterého jsme se zavázali ke snižování emisí. Společně se zlepšením životního prostředí ve městě přináší trolejbusy také větší pohodlí cestujícím, neboť jejich chod je podstatně tišší a jízda plynulejší, než je tomu u dieselových autobusů. Městská hromadná doprava je nejvyužívanějším a nejefektivnějším způsobem přepravy v Praze a v její podpoře tedy budeme pokračovat i nadále,“ uvedl Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Na rozdíl od dosavadního zkušebního provozu na trolejbusové lince č. 58 se trasa ani umístění zastávek nemění. V následujících cca dvou až třech týdnech bude provoz na trolejbusové lince č. 58 ještě smíšený. Primárně na ni budeme nasazovat všechny provozuschopné trolejbusy SOR TNS 18, nicméně ve špičkách nebo na večerní spoje, které po půlnoci pokračují jako noční linka č. 911, budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením jako linka č. 58,“ říká Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Opravdu potřebujeme migranty?

Řada politiků včetně vás tvrdí, že ano, protože Evropa stárne a chybí pracovní síla. Ale není to chyba vás politiků, že jste neudělali více pro vyšší porodnost? A s tou prací není spíš problém v tom, že firmy hledají levnou pracovní sílu, že kdyby platili v ČR určitě více, že by nebyl nedostatek záj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

22:03 Správa jeskyní: Čtrnást jeskyní ČR cílí na rodiny s dětmi

Jeskyně se připojují k turistickým objektům, které cílí na rodiny s dětmi a od prázdnin zavádí rodin…