DPP: Stavba metra D se v květnu poprvé otevře veřejnosti

28.04.2025 7:23 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) společně s Hlavním městem Prahou a zhotoviteli, sdružením společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin připravili pro veřejnost na sobotu 17. a neděli 18. května 2025 dny otevřených dveří na stavbě prvního úseku metra D.

DPP: Stavba metra D se v květnu poprvé otevře veřejnosti
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Návštěvníci si budou moci poprvé prohlédnout většinu z aktuálně vyražených a vybudovaných objektů a projít si první úsek metra D od budoucího jižního vestibulu stanice Olbrachtova až po výstup ze stanice Pankrác D pod budovou Gemini. Pro návštěvníky jsou připraveny dvě prohlídkové trasy: podzemní a povrchová. Vstup na akci je zdarma. Z bezpečnostních a kapacitních důvodů je nutné se na prohlídku zaregistrovat ZDE a u vstupu se pak prokázat QR kódem. 

Minulý týden proběhly na stavbě prvního úseku metra D další dvě důležité prorážky. První z levého dílčího výrubu samotné stanice Pankrác D do mezistaničního tunelu směrem k budoucí stanici Olbrachtova. Druhé místo, kde se stavaři prorazili a spojili dva stavební objekty, se nachází mezi eskalátorovým tunelem do severního vestibulu a nástupištěm ve stanici Olbrachtova. Teprve první zmiňovaná prorážka umožnila zpřístupnit budovaný první úsek metra D v celé délce většímu počtu osob bez nutnosti na trase složitě překonávat výškové rozdíly způsobené technologickým postupem při postupné ražbě stanice Pankrác D. 

Pěšky zhruba 1,6 kilometru z Olbrachtovy na Pankrác D v průměrné hloubce cca 30 metrů

Pro návštěvníky dnů otevřených dveří jsou připraveny dvě trasy: podzemní a povrchová. Podzemní trasa začíná na povrchu u vstupu do jižního vestibulu stanice Olbrachtova. Poté návštěvníci sestoupají budoucím eskalátorovým tunelem po dočasném schodišti zhruba deset pater věžáku (cca 150 schodů) do podzemí, do levého staničního tunelu Olbrachtova, tj. do hloubky cca 30 metrů. Prohlídka bude dále pokračovat levým staničním (budoucí veřejná část) a následně technologickým tunelem (neveřejná část stanice). Návštěvníci uvidí i propojky s pravým staničním tunelem a projdou pod dočasnou těžní šachtou stanice Olbrachtova. Za ní se vydají levým jednokolejným mezistaničním tunelem k budoucí stanici Pankrác D. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Nový zákon o výživném

Dobrý den, paní senátorko. Já vím, že vy jste byla proti tomu novému zákonu, ale prý prošel. Dá se někde zjistit, kdo ho vlastně navrhl a kdo pro něj hlasoval? Přijde mi úplně šílené, že něco takového mohlo projít, když postiženými budou ti nejslabší, jako jsou děti. A budete vy sama usilovat o zruš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Labe: Blackout zastavil vedle proudu elektrického i proud v Labi

22:03 Povodí Labe: Blackout zastavil vedle proudu elektrického i proud v Labi

Rozsáhlý výpadek proudu měl dopad i na vodní toky.