DPP dnes začal stavět smyčku Zahradní Město, letos chystá zahájení stavby dalších tří tratí

16.04.2021 17:05 | Zprávy

Tramvajová síť v Praze se po dlouhé době opět rozšíří. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes totiž začal stavět smyčku Zahradní Město, první letošní novou tramvajovou trať.

DPP dnes začal stavět smyčku Zahradní Město, letos chystá zahájení stavby dalších tří tratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Její stavba navazuje na modernizaci železničního koridoru Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží, v rámci které v Praze 10 vznikne nová železniční stanice Praha – Zahradní Město a přímo pod ni zastávka Nádraží Zahradní Město pro přestup na tramvajové i autobusové spoje. Smyčka Zahradní Město umožní DPP k novému přestupnímu uzlu přivést všechny tramvajové spoje, které doposud končily na obratišti Radošovická. Délka smyčky je 0,66 km, její stavba potrvá 5 měsíců, zhotovitelem jsou společnosti PORR a Hans Wendel. Předpokládané náklady výstavby jsou 98 milionů Kč, 85 % uznatelných nákladů pokryjí dotace EU z Operačního programu Doprava II. Kromě smyčky Zahradní Město chce DPP letos začít stavět další tři nové úseky, celkem téměř 4 km nových tramvajových tratí.

Tramvajová smyčka Zahradní Město vznikne pod Jižní spojkou na místě bývalého nevyužívaného parkoviště pro odtažená vozidla. Z tramvajové tratě ve Švehlově ulici, za zastávkami Zahradní Město, v místě stávající světelné křižovatky s Topolovou ulicí DPP vybuduje odbočku do Ždánické ulice, kterou povede krátká dvoukolejná trať. Ta se pod tzv. lanovým mostem rozvine do samotné smyčky o dvou kolejích. Vnitřní bude mít kapacitu pro dvě soupravy, na vnější kolej se vejde o jeden sólo vůz T3 navíc. Povrchy ve smyčce i na trati ve Ždánické ulici budou asfaltové, v místech odstavných kolejí mlatové, obdobně jako na obratišti Kubánské náměstí.

V první etapě DPP zrealizuje přeložky inženýrských sítí, sdělovacích a energetických kabelů, a přípravné práce na stavbu samotné nové tramvajové tratě. Tyto činnosti budou probíhat nezávisle bez jakéhokoliv dopadu na stávající tramvajový provoz. Od 15. června 2021 začne Správa železnic s rekonstrukcí tramvajové tratě mezi zastávkami Na Padesátém a Zahradní Město v rámci celkové přestavby prostoru někdejšího úzkého podjezdu, místo kterého se staví výrazně širší most pod novou železniční stanicí Praha – Zahradní Město. Vznikne zde nová tramvajová zastávka Nádraží Zahradní Město, umožňující přímý přestup na železnici. Během výstavby bude vyloučena tramvajová doprava v úseku od smyčky Radošovická po obratiště Nádraží Hostivař. DPP v koordinaci se Správou železnic využije této výluky pro vybudování kolejového rozvětvení v křižovatce Švehlovy a Ždánické ulice a dokončení celé smyčky Zahradní Město. Samotná smyčka Zahradní Město nebude mít žádnou zastávku. Nástupní i výstupní zastávkou pro ni bude stávající zastávka Zahradní Město ve Švehlově ulici.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

A je to tu zas

Proč chcete zřizovat nové ministerstvo pro sport a prevenci zdraví, když máme ministerstvo školství i zdravotnictví? Podle mě jde zas jen o trafiku, aby se uspokojili všichni, ale jak jinak na účet nás daňových poplatníků. Hlavně, že jste zřizovaní nových ministerstev kritizovali a slibovali zeštíhl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Nedostatky v podpoře lesnictví

10:17 NKÚ: Nedostatky v podpoře lesnictví

Zrušen důležitý program, zalesněna necelá čtvrtina plánované plochy, místo 17 retenčních nádrží jsou…