Předmětem této veřejné zakázky je kromě nákupu až 180 bateriových trolejbusů (90 kloubových délky 18 metrů a 90 typu Standard délky 12 metrů) také pořízení až 180 náhradních trakčních baterií, 35 hardware a software sad pro diagnostiku vozů, 20 přenosných nabíječek a v neposlední řadě náhradních dílů.
„Budoucnost pražské MHD je bezemisní! Praha bude mít brzy nejen nové tramvaje, ale i další trolejbusy! Elektrifikace autobusových linek totiž nabrala v poslední době nebývale rychlé tempo a je tak potřeba zásadně rozšířit vozový park. Od loňského roku už se můžete projet trolejbusem z Palmovky do Miškovic nebo z Veleslavína na letiště. Novou linku budujeme ze Smíchova k Waltrovce a letos plánujeme zahájit další dvě – z Karlova náměstí na Strahov a z Hradčanské na Bořislavku. Tím ale rozhodně nekončíme! Celkem už jsme totiž schválili 15 projektů na elektrifikaci autobusových linek! Naplňujeme tím Klimatický plán hlavního města, jehož cílem je snížení emisí a zlepšení kvality ovzduší v Praze. Moderní trolejbusy zároveň zvyšují komfort cestujících – jsou tišší, plynulejší a jejich provoz je šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Rámcová smlouva s vítězným uchazečem umožní DPP dle jeho provozních potřeb objednávat vozidla na pokrytí dopravní obslužnosti na postupně se rozšiřující trolejbusové síti v závislosti na realizaci jednotlivých projektů elektrifikace vybraných autobusových linek v Praze. V současnosti má DPP v různé fázi rozpracovanosti celkem 13 projektů proměny stávajících autobusových linek na trolejbusové,“ dodává Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva