DPP plánuje nákup až 70 standardních bateriových trolejbusů

20.10.2022 11:19 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá nákup až 70 městských nízkopodlažních bateriových trolejbusů typu Standard, v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku na jejich dodavatele. DPP bude trolejbusy nasazovat na linky č. 131, 137, 176, 191 a 201, jejichž elektrifikaci schválila Rada hl. m. Prahy, a které jsou nyní v různé fázi projekční přípravy. Vítěz tendru by měl být znám na přelomu jara a léta 2023, DPP s ním uzavře rámcovou smlouvu. Termín dodání vozidel je jedním z hodnotících kritérií veřejné zakázky. Její celková hodnota je 1,176 miliardy korun.

DPP plánuje nákup až 70 standardních bateriových trolejbusů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Nákup až 70 nových bateriových trolejbusů standardní 12metrové délky je součástí koncepce zavádění alternativních pohonů v pražské MHD a navíc součást naplňování evropských, národních i městských závazků ke snižování energetické náročnosti, emisí i hlukové zátěže veřejné autobusové dopravy. V neposlední řadě je to další krok k zajištění energetické bezpečnosti hl. m Prahy a České republiky prostřednictvím snižování závislosti na fosilních palivech dodávaných ze zemí s nízkou mírou demokracie a ochrany lidských práv.

Jedná se o bateriové trolejbusy, které budou vybaveny zařízením pro nabíjení trakčního akumulátoru jednak z dvoupólové trolejbusové troleje s napětím 600 nebo 750 V, ale také pomocí zásuvného systému nabíjení s rozhraním standardu CCS-2. Domovskou garáží většiny soutěžených trolejbusů bude garáž Řepy, kde DPP plánuje vybudovat jednak novou trolejbusovou měnírnu (v rámci výstavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusové linky č. 119), ale také nabíjecí stopy. Trolejbusy pro linku č. 201 budou deponovány v garáži Klíčov.

Kromě nákupu až 70 bateriových trolejbusů typu Standard DPP v této veřejné zakázce poptává také až 70 nových trakčních akumulátorů včetně výměny vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel a až 20 kusů přenosných nabíječek.

„Elektrifikaci autobusové linky č. 140 Palmovka – Miškovice máme téměř hotovou, minulou sobotu DPP na ní v prvním úseku Letňany – Čakovice zahájil zkušební provoz. Do konce listopadu bychom měli začít stavět infrastrukturu na lince č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Kromě toho s DPP pokračujeme v přípravě elektrifikace dalších autobusových linek v levobřežní části Prahy. Linky č. 131, 137, 176 a 191 úspěšně prošly procesem posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Nejdále jsme v přípravě projektu elektrifikace linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky, která je nyní v procesu společného územního a stavebního řízení. Pokud nenastanou žádné závažné komplikace, tento projekt by mohl být připraven ke stavbě na konci příštího roku,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

Co přesně tedy navrhujete?

Napsal jste: ,,Andrej Babiš se staví nad zákon v případě svého trestního stíhání a nechce se nechat zbavit poslanecké imunity. Teď hrozí, že to udělá podruhé. Podpořme pana prezidenta ve snaze zabránit mu v tom.“ Jak a v čem máme prezidenta podpořit? Jste pro, aby Babiš nebyl premiér, i když vyhrál ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Z Brna pojedou přímé vlaky nově do Korutan, Railjety zamíří také do Budapešti

10:17 České dráhy: Z Brna pojedou přímé vlaky nově do Korutan, Railjety zamíří také do Budapešti

Brno bude mít přímé vlakové spojení do 27 destinací včetně čtveřice zahraničních hlavních měst. Z Ji…