„Na registru se podívají jen na deklarovanou zemi původu na to, jestli tam není vozidlo vedeno jako odcizené. Jestliže ten VIN kód ale pochází z jiného auta, jež není vedeno jako kradené, tak se na to na v registru nepřijde. A v tomhle státě není funkční kontrola, zda VIN, jež je v autě, opravdu prokazatelně odpovídá tomu, co je v technickém průkazu. Prováděcí předpis uvádí, že pracovník stanice technické kontroly má VIN kód přečíst, není tam uvedeno, zda má prověřovat, zda je VIN proveden originálně na originálním místě,“ říká Pajer v rozhovoru.
Analýzy jeho firmy ukazují, že minimálně dvacet procent ojetin dokonce i v Německu je po vážné havárii, ale přitom před kupujícím se to zastírá. A z těch dvaceti procent je každé páté po už totální havárii. „Koupit si tedy auto z Německa dnes znamená velké riziko, že vůz je ve skutečnosti vážně havarován. Navíc mnoho vozů s deklarovaným původem z Německa je ve skutečnosti z Itálie nebo Balkánu,“ dodává Pajer.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva