Tento elektronický bezpečnostní systém byl vyvinut za účelem zrychlení a zpřesnění identifikace volajícího při závažných dopravních nehodách.
S tím jde ruku v ruce povinnost zavést interoperabilní služby eCall, tedy zabezpečit příjem tohoto volání. To ukládá všem členským státům EU rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 585/2014/EU ze dne 15. května 2014 a úkol musel být splněn do 30. září loňského roku. Vzhledem k tomu, že je Česká republika považována za průkopníka této technologie, připravovala se na tento kroj již několik let. Operační střediska HZS ČR byla vybavena potřebnou technologií a od 30. září 2017 jsou plně připravena na jejich příjem.
Již od roku 2006 byly v České republice realizovány výzkumné implementační projekty v oblasti tísňového volání z vozidel, které umožnily nalezení nejvhodnějších a efektivních způsobů zavedení služby eCall v celé EU. Téma bezpečnosti občanů bylo také jednou z klíčových priorit předsednictví ČR v Radě EU v roce 2009. Došlo ke vzniku Evropské platformy pro implementaci služby eCall (EeIP), která slouží pro výměnu zkušeností a znalostí a pro koordinaci zavedení služby eCall napříč všemi dotčenými oblastmi. Aktivní zapojení do činnosti platformy a realizace mezinárodních pilotních projektů (projekt HeERO) zařadilo Hasičský záchranný sbor České republiky mezi lídry inovace tísňových služeb a inspiraci v našem způsobu zapojení služby eCall do technologií tísňového volání nalezlo mnoho dalších členských států EU.
Projekt byl připravován ve spolupráci s Ministerstvem dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva