Počet cestujících na těchto linkách roste, jak dokazují data. Součástí mezikrajských linek jsou i ty „dálkové“ spojující významná okresní i krajská města. „Přepravní potřeby nejsou ohraničeny hranicí kraje. Lidé dojíždí za prací například do Jičína, Mladé Boleslavi nebo Prahy. Stejně tak z ostatních krajů dojíždějí lidé do Liberce nebo do hor,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy.
Největší nárůst zaznamenaly linky z Českolipska do Prahy a z oblasti Jizerských hor a Krkonoš přes Mladou Boleslav do Prahy. „Významně tomu pomohla spolupráce se Středočeským krajem v době přípravy rozvoje integrace regionů Mladoboleslavsko a Mělnicko do systému Pražské integrované dopravy,“ doplnil Sviták.
Spolupráci na organizaci těchto linek považuje kraj za důležitou, mj. s ohledem na skutečnost, že na rozdíl od jiných krajů vinou železniční infrastruktury nelze všechny přepravní potřeby uspokojit pomocí vlaků dálkové dopravy, které jinak objednává Ministerstvo dopravy. Autobusové linky tak systém dálkové dopravy doplňují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva