Největší nárůst online prodejů by měly zaznamenat potraviny a nápoje, jejichž nakupování budou spotřebitelé stále častěji realizovat na internetu. Výrazně také narostou mobilní transakce, ročně téměř o 45 % a do roku 2015 dosáhnou objemu 7 946 miliard korun.
Právě objem mobilních transakcí provedených z účtů PayPal za loňský rok vzrostl pětinásobně a dosáhl výše 10 miliard dolarů. Tento dynamický růst transakcí z mobilních zařízení zažívá i Česká republika. Získaná data jednoznačně ukazují, že mobilní obchodování nepředstavuje vzdálenou budoucnost, ale naopak je již významnou součástí dnešního elektronického obchodu – jak globálně, tak v České republice.
Které faktory k tomu přispívají?
Zásadní dopad na růst mobilního obchodování má sílící obliba tzv. „chytrých“ mobilních zařízení. Čeští spotřebitelé díky nim tráví stále více času online. Smartphone momentálně vlastní 47 % českých uživatelů. Smartphony zákazníky provázejí celým dnem a lidé díky nim denně na internetu surfují 3 hodiny. K tomu průměrný Čech stráví u počítače dalších 5 hodin denně, zejména večer.
Smartphony a tablety přitom neslouží jen pro přístup k e-mailu a čtení textových zpráv. Stále častěji se stávají i platformou pro nákupy. Využívá je tak 8 % uživatelů smartphonů a 19 % majitelů tabletů. Téměř 74 % účastníků průzkumu společnosti IPSOS uvedlo, že v posledním roce nejméně jednou nakoupili v online obchodě. Hlavní motivaci pro nákupy online jsou nižší ceny, jednoduchost a rychlé doručení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva