Pražská strojírna: Z Depa Hostivař přímo na tramvaj. Výstavba nové tramvajové smyčky finišuje

13.07.2022 15:03 | Tisková zpráva

Tramvajová kolejová síť se v Praze aktuálně rozrůstá o novou tramvajovou smyčku Depo Hostivař. Výstavba tramvajového terminálu Depo Hostivař začala letos v březnu, nyní práce finišují. Pro Pražskou strojírnu, která sem dodává své výrobky, se jedná o letos největší investiční akci v Praze. Objem zakázky dosahuje 27 milionů Kč. Díky nové smyčce vznikne lepší propojení tramvají, autobusů a hlavně metra.

Pražská strojírna: Z Depa Hostivař přímo na tramvaj. Výstavba nové tramvajové smyčky finišuje
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Výstavba nové tramvajové smyčky je důležitou součástí plánu Dopravního podniku hl. města Prahy na rozšíření tramvajových tratí na východě Prahy. Smyčka je realizována na místě autobusového obratiště Depo Hostivař a propojuje tak stejnojmennou stanici metra A Depo Hostivař, prodloužení ze zastávky Černokostelecká a blízké parkovitě P+R. Místo původního obratiště autobusů prochází celkovou proměnou, autobusová točna bude nyní uvnitř tramvajové smyčky.

„Po dlouhé době jsme stavěli úplně nové koleje v podstatě na prázdném místě. Tramvajová síť se v Praze postupně rozrůstá, což je velký posun dopředu. Díky investicím do nového strojního parku jsme schopni konzistentně a včas přinášet vysoce kvalitní výrobky, takže nám tratě vydrží dlouho,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tramvajová smyčka bude mít tři nástupiště – jedno výstupní a jedno nástupní pro směr do centra, následně pak nástupní pro směr z centra. Čtvrté nástupiště bude autobusové. Celkem sem Pražská strojírna dodává dvě výhybky odbočného rádiusu 150 m, dvě výhybky odbočného rádiusu 100 m v hlavní trati a dále dvě výhybky odbočného rádiusu 100 m a šest výhybek odbočného rádiusu 50 m ve vlastní tramvajové smyčce, všechny výhybky včetně výhybkových systémů ovládajících tramvajové výměny. K tomu dodává i 626 m kolejí jednokolejně v obloucích a další drobné výrobky jako například odvodnění tramvajové trati a další.

Výstavbou nové smyčky vzniká přestupní terminál usnadňující návaznost metra a tramvají, ale i automobilové dopravy díky nově vybudovanému parkovacímu domu. Současně zde vzniká lepší propojení s připravovanou železniční zastávkou na trase plánované linky spojující oblast Radotína a Smíchova s Běchovicemi právě přes Depo Hostivař společně se zastávkami Jahodnice, Hostovice a Kyje – Jiráskova čtvrť. Stavbu projektu má na starost společnost EUROVIA CS.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…