Kompletní rekonstrukce Vozovny Slovany začala v roce 2020 a její dokončení je naplánováno na konec letošního roku. Pražská strojírna dodává do Vozovny Slovany celkem 61 výhybek, 4 čtyřsrdcovkové křížení, oblouky, skříně odvodnění, ukolejňovací žlaby, drobné součásti kolejového svršku a další.
V lednu a únoru proběhly přejímky odvodnění tramvajové trati a žlaby vodivého propojení kolejnic. Na začátku dubna proběhne přejímka kolejových oblouků, na konci dubna kolejové harfy na výjezd z vozovny, kde se sjíždí koleje z třinácti odstavných kolejí. V srpnu se bude dodávat poslední část zakázky, 7 výhybek a 122 m kolejových oblouků, další odvodnění kolejové trati a žlaby vodivého propojení kolejnic. Zbytek kolejových konstrukcí z celkového počtu byl převezen už v roce 2021.
„Jedná se o velmi náročnou zakázku z hlediska objemu i nároků na výrobu. O to náročnější projekt je, že stavba probíhá za nepřerušeného provozu a vypravování tramvají na linky, ale zároveň i za nepřetržitého provozu údržby tramvají,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s. „Část naší výroby pracuje na této konkrétní zakázce v podstatě neustále a vzhledem k jejímu objemu tomu tak bude až do jejího dokončení,“ doplňuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva