Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

26.04.2024 13:21 | Tisková zpráva

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla v těsné blízkosti přístavu Lovosice-Prosmyky. Při příchodu velké vody zajistí vysokovodní dalby bezpečné vyvázání jednoho velkého plavidla o rozměrech až 137 x 11,5 metru.

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Vyvazovací stání ale bude sloužit plavidlům i za běžných vodních stavů, stejně jako ochranné stání ve Hřensku, které modernizací prošlo přes třemi lety. Stání v Lovosicích je nově tvořeno třemi vysokovodními dalbami, určenými pro vyvázání jednoho plavidla, či sestavy plavidel o celkových rozměrech až 137 x 11,5 metru.

Anketa

Jste rádi, že v USA prošel balík pomoci pro Ukrajinu?

6%
92%
hlasovalo: 27248 lidí

„Navýšené dalby ochranného stání v Lovosicích převyšují úroveň kritické hladiny z povodní roku 2002 o 2,8 m, aby bezpečně dosahovaly až nad úroveň vyvázané lodě, která zde povodně spolehlivě přečká,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. Každá dalba je tvořena čtveřicí svařených ocelových trubek, spojených podestami. Prostřední dalba je osazena ocelovou přístupovou lávkou, která ji spojuje se břehem.

Modernizace ochranného stání Lovosice je součástí zastřešující strategické série projektů „Zkapacitnění a modernizace vodních cest“. Cílem je zvýšit bezpečnost a spolehlivost plavebního provozu na labské vodní cestě, a to i za pomoci doplnění sítě ochranných stání pro velká plavidla.

Stavební náklady dosáhly částky 25 milionů korun vč. DPH a financoval je Státní fond dopravní infrastruktury. Realizaci uskutečnila Labská, strojní a stavební s.r.o.

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

20:48 Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

Na vysokých školách v Česku se v roce 2023 vzdělávalo 308,6 tisíc studentů, z nichž téměř pětinu tvo…