Obce a města jako zřizovatelé škol a školských zařízení zajišťují trvale provoz, údržbu a rozvoj těchto zařízení. Činí tak kontinuálně, po celou dobu existence těchto zařízení. Právě z odborné iniciativy obcí a měst jakožto zřizovatelů došlo v roce 2013 k zavedení kritéria počtu žáků, pro které obec zajišťuje zázemí pro vzdělávání v RUD. Od roku 2018 došlo k nárůstu tohoto kritéria ze 7 na 9 procent. „Upozorňujeme, že pro rok 2018 je podíl RUD v tomto kritériu předběžně odhadován na 13 740 Kč na žáka. Přitom skutečné náklady obcí spojené se zajištěním provozu a rozvoje škol činily například v letech 2014 a 2015 průměrně 20 920 Kč. Z toho je zřejmé, že obce a města na zajištění chodu a rozvoje škol trvale vynakládají výrazně více prostředků, než kolik na ně – zjednodušeně řečeno – dostávají z RUD,“ říká Oldřich Vávra, předseda Pracovní skupiny SMS ČR pro školství a sport a dodává: „Zásadně proto nesouhlasíme s návrhem Pedagogické komory na účelové vázání jakékoliv části RUD jako nepřiměřený zásah do rozhodování samosprávy. Taková změna by zjevně řadu škol a školských zařízení naopak poškodila. To musíme jako zástupci samospráv odmítnout.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva