Skupina CSG vykoupila od Tatravagónky podíl v DAKO-CZ a stala se stoprocentním vlastníkem firmy

07.04.2021 17:45

TATRAVAGÓNKA a.s. (Tatravagónka) prodala svůj 49procentní podíl ve společnosti DAKO-CZ, a.s. (DAKO-CZ) majoritnímu vlastníkovi, holdingu Czechoslovak Group (CSG), který doposavad ovládal 51 procent. CSG, průmyslově technologická skupina českého podnikatele Michala Strnada, se tak stala jediným vlastníkem společnosti, která vyvíjí a vyrábí brzdové systémy a komponenty pro kolejová vozidla a ve svém podniku v Třemošnici zaměstnává více než 500 lidí. Cenu transakce strany nezveřejnily.

Skupina CSG vykoupila od Tatravagónky podíl v DAKO-CZ a stala se stoprocentním vlastníkem firmy
Foto: czechoslovakgroup.cz
Popisek: Czechoslovak Group - logo

DAKO-CZ patří v současnosti k nejúspěšnějším společnostem skupiny CSG. V roce 2020 dosáhly tržby 1,26 miliardy Kč a EBITDA je bezmála 300 miliónů Kč. O rok dříve společnost utržila 1,14 miliardy Kč a měla EBITDA 200 miliónů Kč. „Cenu transakce jsme se rozhodli nezveřejnit, ale byla kalkulována na principu násobků EBITDA a pohybuje se tedy v řádech stovek miliónů Kč. Jedná se optikou naší skupiny o velmi významnou akvizici,“ uvádí místopředseda představenstva CSG David Chour.

S prodejem menšinového podílu souvisí i změna v managementu společnosti: Z pozice CEO odchází Dagmar Matúšová, která se nově stala personální ředitelkou Tatravagónky. Do čela podniku nastupuje dosavadní provozní ředitel Lukáš Andrýsek.

Anketa

Je Janek Ledecký dezinformátor?

32%
68%
hlasovalo: 8687 lidí

Odchod Tatravagónky z DAKO-CZ vyplývá ze strategie vzájemných vztahů, na které se skupina CSG dohodla s akcionáři slovenské Tatravagónky. Ta je nejvýznamnějším evropským výrobcem nákladních vagonů se zhruba 30procentním podílem na evropském trhu. „Obě skupiny se chtějí v železničním průmyslu soustředit na svůj core business, kterým je pro CSG výroba brzdových systémů pro kolejová vozidla a pro Tatravagónku výroba nákladních vagonů. Odchodem z DAKO-CZ zároveň končí majetkové propojení mezi oběma firemními skupinami,“ uvedl David Chour a dodal, že CSG v současnosti nemá zájem o získání či budování vlastních kapacit v oblasti výroby vagonů.

Juraj Hudáč, generální ředitel Tatravagónky, uvádí: „Mezi DAKO-CZ a Tatravagónkou nadále panují vynikající obchodní vztahy. Počítáme s tím, že DAKO-CZ zůstane jedním z významných dodavatelů naší společnosti.“

DAKO-CZ je příkladem společnosti, která dokázala po roce 1989 zásadně změnit svou produktovou orientaci a postupně se propracovala do postavení celosvětově významného výrobce brzdových systémů a komponentů pro tramvaje, metro či železniční vozidla. Její produkty odebírají ze světových výrobců například Siemens, Stadler a Bombardier, z českých například Škoda Transportation.

V roce 2008 společnost ovládl český podnikatel Jaroslav Strnad vykoupením podílů od skupiny akcionářů. Později získal většinový podíl i v kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS a založil skupinu CSG. V roce 2018 převedl Jaroslav Strnad vlastnictví CSG na syna Michala. Tatravagónka vstoupila do DAKO-CZ v roli menšinového akcionáře s 49procentním podílem na jaře 2014.

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP
CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG, které vygenerovaly v roce 2020 tržby v hodnotě 25,7 mld. Kč, pracuje více než 8200 zaměstnanců. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

22:04 Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

Chystáte se na dovolenou do Mexika? Pokud ano, čtěte pozorně. Poradíme vám, jak předejít tomu, aby v…