Správa železniční dopravní cesty vypsala soutěže na zhotovitele šesti staveb

08.10.2018 7:34 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tento týden soutěže na zhotovitele šesti významných staveb, jejichž celkové investiční náklady překročí 8 miliard korun. Rekonstrukcí projdou železniční stanice Řetenice, Letohrad nebo Mikulášovice dolní nádraží. Revitalizovat a elektrizovat se bude trať z Litvínova do Oldřichova u Duchcova či Šakvice – Hustopeče u Brna. Mezi finančně nejnáročnější patří druhá etapa modernizace přerovského železničního uzlu.

Správa železniční dopravní cesty vypsala soutěže na zhotovitele šesti staveb
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„SŽDC jako jeden z nejvýznamnějších investorů v zemi aktuálně připravuje akce v různé fázi projektové přípravy za více než 60 miliard korun. Jen do konce letošního roku plánujeme vypsat soutěže na samotnou realizaci staveb, které v celkových investičních nákladech překročí 20 miliard korun,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda a současně doplňuje: „První šestici staveb jsme vypsali tento týden, jejich celkové investiční náklady dosahují částky 8 miliard korun. V současnosti se finišuje s přípravou soutěží dalších klíčových stavebních akcí, jako je úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím nebo z pražského Smíchova do Černošic na třetím koridoru.“

Přehled staveb, na které SŽDC vypsala soutěže na zhotovitele stavby s uvedením celkových investičních nákladů:

  • Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, 1 miliarda Kč
  • Rekonstrukce žst. Řetenice, 907 milionů Kč
  • Rekonstrukce žst. Mikulášovice dolní nádraží, 121 milionů Kč
  • Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba, 3,6 miliardy Kč
  • Rekonstrukce žst. Letohrad, 852 milionů Kč
  • Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna, 1,5 miliardy Kč

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov přinese kompletní rekonstrukci celé trati. Výrazně se tak zkvalitní provozování osobní regionální dopravy mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Elektrizovat se bude úsek Louka u Litvínova – Litvínov a rekonstrukcí projde zbylý úsek trati, zvýší se traťová rychlost až na 100 km/h. Nedílnou součástí revitalizace je rekonstrukce železničního svršku (kolejí, výhybek) a spodku, mostů a propustků, dále vybudování nových nástupišť ve výšce 550 mm nad kolejí, trakčního vedení a také sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Provoz bude dálkově řízen dispečerem z Louky u Litvínova.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Nová vláda není jmenována

V tisku,kuloárech se objevují různá jména kandidátů na ministry. Který z těchto návrhů by byl pro Vás přijatelný ? děkuji

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Tragická událost ve Smržovce na Jablonecku

22:31 Policie ČR: Tragická událost ve Smržovce na Jablonecku

Stále intenzivně prověřujeme veškeré okolnosti tragické události, která se stala včera v ulici Vrchl…