„SŽDC jako jeden z nejvýznamnějších investorů v zemi aktuálně připravuje akce v různé fázi projektové přípravy za více než 60 miliard korun. Jen do konce letošního roku plánujeme vypsat soutěže na samotnou realizaci staveb, které v celkových investičních nákladech překročí 20 miliard korun,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda a současně doplňuje: „První šestici staveb jsme vypsali tento týden, jejich celkové investiční náklady dosahují částky 8 miliard korun. V současnosti se finišuje s přípravou soutěží dalších klíčových stavebních akcí, jako je úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím nebo z pražského Smíchova do Černošic na třetím koridoru.“
Přehled staveb, na které SŽDC vypsala soutěže na zhotovitele stavby s uvedením celkových investičních nákladů:
- Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, 1 miliarda Kč
- Rekonstrukce žst. Řetenice, 907 milionů Kč
- Rekonstrukce žst. Mikulášovice dolní nádraží, 121 milionů Kč
- Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba, 3,6 miliardy Kč
- Rekonstrukce žst. Letohrad, 852 milionů Kč
- Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna, 1,5 miliardy Kč
Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov přinese kompletní rekonstrukci celé trati. Výrazně se tak zkvalitní provozování osobní regionální dopravy mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Elektrizovat se bude úsek Louka u Litvínova – Litvínov a rekonstrukcí projde zbylý úsek trati, zvýší se traťová rychlost až na 100 km/h. Nedílnou součástí revitalizace je rekonstrukce železničního svršku (kolejí, výhybek) a spodku, mostů a propustků, dále vybudování nových nástupišť ve výšce 550 mm nad kolejí, trakčního vedení a také sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Provoz bude dálkově řízen dispečerem z Louky u Litvínova.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva