dTest: Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo

19.09.2018 13:30

Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice letošních modelů – Audi A6, dodávky Fordu Tourneo, malého SUV Suzuki Jimny a SUV Volkswagen Touareg.

dTest: Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

Před několika dny prošla nová auta přísným testováním. Absolvovala zkoušky ochrany dospělých cestujících i dětských pasažérů, zkoušku ochrany zranitelných účastníků silničního provozu a testování prvků aktivní bezpečnosti. Ze série náročných testů si vozy Audi A6 a Volkswagen Touareg odnesly maximální hodnocení, tedy pět hvězd. O hvězdu méně získal Ford Tourneo. Pouhé tři hvězdy si odnesl vůz Suzuki Jimny.

Euro NCAP testuje bezpečnost nových automobilů už 21 let a je při tom přísnější než homologační zkoušky. „Motoristi potřebují spolehlivé a přesné informace týkající se bezpečnosti provozu jednotlivých automobilů. Hlavním cílem programu Euro NCAP je motivovat koncerny k výrobě bezpečnějších a lépe vybavených vozů. V počátcích program čelil odporu některých automobilek, protože odhalil do té doby neznámé závažné bezpečnostní nedostatky několika bestsellerů,“ komentuje testy Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest a dodává: „Postupem doby automobilky pochopily marketingový přínos dobrých výsledků v nezávislých crashtestech, takže vyvíjejí čím dál bezpečnější vozy.“

Pěti hvězdičkami hodnocený vůz Audi si ve většině zkoušek vedl velmi dobře. Při čelním nárazu byly téměř všechny tělesné partie dětí i dospělých chráněny nejhůře uspokojivě. Audi potěšilo funkčností autonomního krizového brzdění v případě detekování chodců. Dobře si vedlo i v případě, kdy chodec za nízkého osvětlení či v noci přecházel vozovku.

Rovněž Volkswagen (VW) měl velmi dobré výsledky. Zatímco Audi mělo navrch po stránce ochrany dospělých a chodců, VW bodoval v ochraně dětí. Ve srovnání s Audi je na tom VW o něco lépe s vybaveností systémy aktivní bezpečnosti.

O hvězdu hůře hodnocený Ford chránil dospělé stejně dobře jako Audi a VW. Body ale ztrácel za méně spolehlivě fungující autonomní krizové brzdění při detekování chodců v noci a cyklisty přejíždějícího napříč silnicí.

„Model Suzuki Jimny získal v programu Euro NCAP jen tři hvězdičky, protože má horší vybavenost systémy aktivní bezpečnosti a slabou ochranu pasažérů při čelním nárazu,“ vysvětluje nízké hodnocení Hana Hoffmannová. Přísnost současných testů Euro NCAP dokazuje i fakt, že ještě před dvěma lety by model Suzuki získal pětihvězdičkové hodnocení. Od té doby byly bezpečnostní standardy značně zvýšeny.

Spotřebitelská organizace dTest je členem iniciativy Euro NCAP, která testy bezpečnosti automobilů v Evropě organizuje. Výsledky stovek testovaných vozů najdou spotřebitelé zdarma ve veřejně přístupné databázi na www.dtest.cz/crashtesty. Zisk nejvyššího počtu pěti hvězd je prestižní záležitost. Letos maxima dosáhly také modely Ford Focus, Volvo XC40 nebo Nissan Leaf.

dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…