Čtvrtina uživatelů internetu využívá tzv. adblockery, tedy služby chránící před agresivitou reklam. Nejznámější AdBlock Plus, ale také uBlock a mnohé další jsou nabízeny jako doplněk, který nainstalujete do prohlížeče. Brouzdání po síti je s nimi mnohem příjemnější, ale blokováním reklamy trpí webové stránky, pro které je právě ona hlavním zdrojem příjmu (většinou stránky zpravodajské), a Google, který bez prodeje reklamy fungovat téměř nemůže – ta ho financuje z 86 %.
Google se proto rozhodl, že znovu získá důvěru uživatelů a sníží jejich potřebu uchylovat se k instalaci adblockerů. Způsob je jednoduchý – zabránit obtěžování neodbytnými reklamami přímo v Chromu. Google se tedy připojil ke Koalici pro lepší reklamu (Coalition for Better Ads) a v polovině ledna 2018 přestal zveřejňovat reklamy, které odporují jeho novým podmínkám platným od začátku roku. Kromě zmíněných vyskakovacích oken, automaticky se spouštějících videí nebo příliš velkých bannerů se jedná třeba i o reklamy přes celou obrazovku s odpočtem zbývajícího času. Chrome tyto typy propagace již nepouští do počítačů ani do chytrých telefonů.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Politické neziskovky
Jak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek.
Další články z rubriky
13:33 Zoo Ostrava: Mladý samec slona indického odjel do Francie
Dnes dopoledne byl z ostravské zoo odvezen mladý samec slona indického a nyní je na cestě do svého n…
- 10:30 Státní pozemkový úřad dokončil pozemkové úpravy v Bousíně
- 7:33 FNUSA se připojuje k Týdnu rizik malnutrice
- 22:31 Celní správa: Pražští celníci zadrželi další padělky
- 19:26 ČEZ: Růst investic, pokračující transformace a stabilní provoz
- 16:26 MHMP: Praha zrevitalizuje Petřínskou rozhlednu a její okolí




