Ministerstvo dopravy odsouhlasilo navrhovaný tunel v Bílině ve čtyřpruhovém uspořádání

22.09.2021 17:17 | Komerční článek

Centrální komise Ministerstva dopravy odsouhlasila navrhovaný tunel ve čtyřpruhovém uspořádání, který vyřeší problematickou dopravní situaci na silnici mezi Teplicemi a Chomutovem v Bílině. V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíruje řeku Bílinu.

Ministerstvo dopravy odsouhlasilo navrhovaný tunel v Bílině ve čtyřpruhovém uspořádání
Foto: red
Popisek: Mírové náměstí v Bílině

V Bílině se silnice I/13 mění na průtah městem, který je dvou až třípruhový se semaforem a několika kruhovými objezdy. Ve špičce trvá projet přes kilometr dlouhý průtah Bílinou klidně 30 minut. V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíruje řeku Bílinu. Na začátku i na konci se napojí na stávající silnici I/13 ve čtyřpruhovém uspořádání. 
 

Anketa

Jsou čeští Romové utlačováni?

11%
79%
hlasovalo: 49609 lidí
„Jsem nesmírně rád, že se nám podařilo získat souhlas Ministerstva dopravy s řešením ve variantě Z, která počítá se čtyřpruhovým uspořádáním, a to včetně tunelové stavby. Vlastně to už byla poslední možnost, kterou jsme mohli v rámci Bíliny prověřit,“ říká k rozhodnutí Centrální komise ředitel chomutovské Správy ŘSD Martin Vidimský. 
 
Podle něj ale k samotné stavbě povede ještě dlouhá cesta. 
 
„Nyní musíme připravit záměr projektu, následně dokumentaci EIA pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí a zejména pak stavební povolení, které bude znamenat už skutečnou zelenou pro tuto stavbu,“ dodal Vidimský.
 
Hlavní důvod, proč byla nakonec tunelová varianta schválena, nebyl prý jen v samotné Bílině, ale v širším pohledu na celou silnici I/13. 
 
 
Ředitelství silnic a dálnic stavbu tunelu v Bílině zahrnulo do tahové ekonomické studie, která zohlednila zejména plánované úpravy, které by mohly vést ke zrychlení na silnici I/13 ze současných 90 na 110 km/h. Studie dále poukázala na chystanou novostavbu čtyřpruhové silnice I/13 mezi Nechvalicemi a Kladruby, tzv. Kladrubskou spojku, která spojí silnici I/13 se silnicí I/63, resp. dálnicí D8. Vznikne tak ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.
 
Informace o schválení tunelové varianty potěšila i radnici v Bílině. „Konečně vidíme to pomyslné světlo na konci tunelu a věříme, že všechny práce půjdou, jak nejrychleji mohou, abychom se v roce 2032 mohli tunelem skutečně projet,“ doufá starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…