Při všech testech systému se ukázalo, že chyba nebyla jen na straně techniky, ale i v lidech. Řada úředníků prošla rychloškolením, které ovšem nebylo dostačující a tak byli zaměstnanci vhozeni do vody. Pár dnů předtím jim na stole přistál pětisetstránkový manuál a tím to bylo „vyřešeno“. Prozatím.
Bohužel úředníci si často nevěděli rady, a tak muselo situaci začít řešit ministerstvo dopravy. „Před několika dny jsme jednotlivým pobočkám registru rozeslali dopis, ve kterém úředníkům nabízíme velké školení. Teď čekáme na jejich odpověď, kolik že úředníků by mělo o podobnou akci zájem. Podle toho vyhradíme prostory a upřesníme termín,“ avizuje ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM) pro Týden.cz. Města už se postupně hlásí a mají samozřejmě zájem.
Školení povedou analytici
„Ten systém je komplikovaný a od vedení naší pobočky registru jsem slyšel, že s ním úředníci měli opravdu velké potíže. Je tedy pravděpodobné, že paní ředitelka do Prahy dva tři lidi pošle,“ potvrdil zájem místostarosta Pelhřimova Tomáš Dufek.
Školení by se mělo konat v budově ministerstva dopravy, které ho i bude financovat. Vysvětlení se ujmou analytici dodavatelské firmy ATS-Telcom. Tato firma by se mohla octnout v nesnázích, kdyby ji ministerstvo za výpadky penalizovalo. Nad pokutami přemýšlí ministerští právníci. Vše se ale objasní až po spuštění velkého testu systému. „V něm vyzkoušíme 55 funkcí nového registru a uděláme si konečně kompletní obrázek, zda běží bez větších potíží nebo nikoli,“ vyjádřil se ministr Dobeš. Ten dále připouští, že registr je pomalejší, ale to je prý způsobeno hlavně tím, že je centrální a je veden přes internet.
Milión chyb
V registru je přibližně milion chyb, ty však vznikly špatným zápisem do registru. Ministerstvo zatím nechystá opravovací akci. Chybné údaje se budou opravovat postupně, jak budou řidiči docházet. Avšak pro ně to bude znamenat, že více času stráví na přepážce.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: afk