Pirátská kandidátka na hejtmanku Středočeského kraje Lucie Cirkva Chocholová se během na debaty CNN Prima NEWS vyjádřila ke svému plánu na posílení duševního zdraví Středočechů, který má za cíl zabránit jejich vyhoření. „Už to hraničí s nějakou epidemií. Je to problematika, která se dotýká zejména mladých, a z průzkumů víme, že až 40 % z nich hlásí nějaký problém dotýkající se duševního zdraví,“ představila důvod tohoto plánu s tím, že by byl naplňován již na základních a středních školách, kde by byli například studentům zajištěni psychologové.
Předsedkyně Zelených Magdaléna Davis se následně vyjádřila, proč Čechy její zelená agenda příliš netáhne. Lidé se podle ní se zelenou politikou nesžili, jelikož přichází „ze shora“ od Evropské unie namísto od obcí. V krajských volbách podle ní lze zelenou agendu lépe prosazovat.
Současná hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková (STAN) hovořila o záměru prohlásit Křivoklátsko národním parkem a k odmítavému postoji k tomuto kroku od mnoha obcí. Podle hejtmanky je vyhlášení národního parku pro obce příležitostí a chtěla by v prosazování záměru pokračovat i během příštích let.
Místopředseda Poslanecké sněmovny a kandidát na středočeského hejtmana z ODS Jan Skopeček řekl, že by se v případě zvolení hejtmanem vzdal své funkce místopředsedy ve Sněmovně.
K dopravě poslanec a kandidát hnutí ANO na hejtmana Tomáš Helebrant zmínil, že „je co zlepšovat“, a kritizoval například náhradu vlakových spojení autobusy z ekonomických důvodů, načež hejtmanka Pecková oponovala, že některé vlakové spoje využívali i jen dva cestující a kraj si spočetl, že by měl menší náklady, i kdyby jim „pořídil auto či je vozil taxíkem“, jelikož docházelo k tomu, že jeden cestující vyšel kraj na 200 tisíc korun. „Když jsme nastoupili, tak veřejná doprava pohltila 40 % rozpočtu Středočeského kraje, kde jsou školy, silnice, zdravotnictví a tak dále,“ zaznělo od současné hejtmanky s tím, že nyní jsou náklady o 10 % nižší.
„Copak se vyplatí muzeum? Nebo Karlštejn? Taky to nezrušíme!“ reagoval poté Helebrant na to, že Pecková zrušení málo využívaných vlakových spojů vysvětlila ekonomickou nákladností.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas