Registr dál funguje, ale stále odbavuje méně lidí než obvykle

31.07.2012 10:16

Centrální registr vozidel od úterního rána funguje, na mnoha místech ale přetrvávají problémy s rychlostí. "Registr je pomalý, některé úkony se musí dodělávat ručně a lidé si tak déle počkají," řekl ČTK třeba mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Systém se s největšími problémy potýkal v minulém týdnu, kdy nefungovalo spojení s databází hledaných vozidel a s registrem evidenčních čísel automobilů.

Registr dál funguje, ale stále odbavuje méně lidí než obvykle
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Přetrvávající potíže s rychlostí hlásí také úředníci z Olomouce, Mladé Boleslavi, Pardubic, Karviné a dále například z Českých Budějovic. Naopak zrychlení systému registrů zaznamenali v Jihlavě. Úterní zahájení provozu podle ČTK oslovených úředníků však žádné další komplikace neprovázely. V pondělí po ránu přitom zhruba hodinu systém nefungoval v Pardubicích, krátkodobé problémy se objevily i v Ostravě a v Praze.

Registr v Praze běží bez problémů, ale odbavuje o polovinu méně žádostí než minulý

"Registr vozidel od rána běží bez problémů," řekla ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. V pondělí se podle ní ve všech šesti pražských registračních pracovištích podařilo do systému zadat 1200 změn, což je číslo, které odpovídá běžnému provozu v novém registru. Ve starém systému podle vedoucího odboru dopravněsprávních agend pražského magistrátu Josefa Mihalíka se však dařilo vyřídit zhruba dvojnásobné množství žádostí.

Také v Jihlavě registr funguje. V pondělí, kdy systém podle místních úředníků fungoval poprvé bez problémů, odbavili kolem 160 klientů. "Zdá se, že se systém zrychluje a začíná se blížit původnímu stavu, kdy jsme byli schopni odbavit až 200 klientů," řekl ČTK vedoucí odboru Ján Tinka.

Peake navrhuje audit funkčnoti registru. Dobeš souhlasí

Funkčností registru vozidel, jeho cenou a formou zadání by se podle vicepremiérky Karolíny Peake (LIDEM) měl zabývat audit. Po ministru dopravy a svém stranickém kolegovi Pavlu Dobešovi prý bude navíc požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru, na něž upozorňují média. Dobeš sám poznamenal, že s případným auditem problém nemá.

Registr vozidel se s problémy potýká už od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 milionů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému, který provázejí vážné problémy třetí týden od uvedení do provozu. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…