Škola má dítě někam posouvat, pravil ministr Plaga u Tvarůžkové

19.02.2019 21:23 | Zprávy

Hostem moderátorky Zuzany Tvarůžkové v úterním pořadu Interview na ČT24 byl ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga. Ptala se jej například na to, zda se cítí být ve své ministerské funkci jistý. Nebo na problémy s nevytíženými obory a nedostatkem technicky vzdělaných absolventů. „Zaspali jsme tu v marketingu k řemeslům, školy, které děti nic nenaučí, bychom měli ze soustavy dostat pryč,“ říká ministr.

Škola má dítě někam posouvat, pravil ministr Plaga u Tvarůžkové
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr školství, mládeže a tělovýchovy v demisi Robert Plaga

Úvodem se ministr Plaga zamyslel nad tím, jestli má jasnou podporu u premiéra. Přesvědčil se o ní prý ve chvíli, kdy zaznamenal spekulace o svém odvolání. „Musím říct, že pan premiér na to zareagoval velmi rychle a říkal, že jsou to jen spekulace. Nemám signál, že bych jeho podporu neměl,“ řekl jistě ministr školství, který se chce ve své funkci udržet, s podporu premiéra počítá i nadále, pokud se k němu nedostane žádné další oficiální vyjádření.

U velké části odborníků nebo pedagogů má Plaga podporu. Narážel však právě v případě krajů, odkud vychází tlak na to, aby byla nastavena hranice úspěšnosti pro přijetí na střední školy. Plaga upozornil, že hejtmanský návrh směřoval k nepodkročitelné hranici na jednotných přijímacích zkouškách na státní části. „To má povahu jednoho testu z češtiny a z matematiky. Skutečně tedy chceme rozřazovat děti ve vzdělávací dráze na základě jednoho povedeného – nepovedeného testu?“ ptal se Plaga, podle kterého rozhodně něco takového nevypovídá o potenciálu jednotlivého dítěte.

„To, co tím chtějí hejtmani léčit, je kvalita sředního školství a tohle rozhodně není vhodný nástroj,“ zdůraznil ministr. Moderátorku zajímalo, jestli skutečně jde pouze o kvalitu středního školství, zda velkou roli nehraje tlak firem, potažmo krajů na to, aby bylo v technicky zaměřených oborech více studentů. Plaga uvedl, že zde je třeba oddělit učňovské školství a technické vzdělání jako takové. „Pokud jde o učňovské školství, když se podíváme do okolních zemí, máme suverénně nejvyšší podíl učňů, přesto všechny subjekty pláčou, že jich je málo,“ poznamenal.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Co se tak nejednou stalo, že jste se musel omluvit s bezpečnostního výboru?

Na kterém se shodou okolností měla projednávat bitcoinová kauza a měly na něm být zveřejněny posudky a notářský zápis, což se nemohlo stát, protože pro neúčast vládních senátorů se vůbec neuskutečnil? Jak vám pak máme věřit, že to opravdu bude řádně projednáno, když to není poprvé, co jsou třeba sen...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Z čeho ten náš český lev tak vypelichal? Keller o moderním logu

5:00 Z čeho ten náš český lev tak vypelichal? Keller o moderním logu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM „Najděte tři rozdíly,“ vybízí v komentáři pro ParlamentníListy.cz sociolog a f…