Rok 2025 je rokem volebním, tedy se v Česku vede volební kampaň a již tak ostrá rétorika volebních stran a komentátorů se ještě přiostřuje. Zejména vyniká snaha odstrašit voliče od volby některých subjektů jejich prohlašováním dotyčných za „bezpečnostní hrozbu“ nebo „ohrožení České republiky“, případně jejích bezpečnostních zájmů.
Těchto mediálních narativů si všiml poslanec ANO Patrik Nacher, kterému jako příklady posloužily články Českého rozhlasu, Reflexu, Aktuálně.cz i Novinky.cz. A popsal, jak média straší.
„O tom, že článků s podobnou rétorikou, která bude s blížícími se volbami týden co týden posunována tak, aby ve čtenářích – s vidinou maximalizace čtenosti – vzbuzovala pokud možno co největší obavy a nejistotu a nahlodávala jejich politické přesvědčení, bude v médiích v dalších měsících přibývat stále rychleji.
Hnojomety s nesmyslnými pejorativními nálepkami typu ‚bezpečnostní riziko‘, ‚změna režimu‘, ‚nestabilita‘, ‚autoritářství‘, ‚odklon od prozápadního směřování‘, ‚proruské názory‘ a dalšími budou mít nabito, zastrašování holt médiím prodává,“ shledává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta