„Máte ‚Outučko‘?“ Právě tato věta dnes zaznívala mezi sousedy častěji než běžná konverzace o počasí. Sami jsme byli svědky toho, jak se dnes dopoledne na jedné z ulic u domu evidentně zoufalý pán ptal právě na tuto otázku své sousedky a po kladné odpovědi hned doplnil dotaz, zdali jim doma služby tohoto mobilního operátora „také nefungují“. „Už je to přes hodinu. Teď jsem zkoušel volat podporu…,“ doplnil, přičemž zřejmě netušil, že se zprovoznění mobilních služeb a internetu zřejmě ještě načeká.
Problémy lidé využívající služby O2 totiž měli od deváté hodiny ranní až do odpoledne a výpadky byly hlášeny napříč celou republikou. Nejenže nefungovalo volání a posílání SMS zpráv, ale lidé a firemní zákazníci neměli přístup dokonce ani k internetu.
Kdo měl to štěstí a získal přístup ke službám T-Mobilu či Vodafonu, jejichž služby fungovaly jako obvykle, mohl se dočíst od operátora zprávu: „Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme.“
Právě této informaci pak mnozí ani nechtěli věřit. „‚Zhoršená dostupnost‘, tak to je hodně velký eufemismus pro úplný výpadek všech mobilních služeb.“ „Zhoršení? tpc to prostě nefunguje a člověk nemůže nic. Rád bych věděl, proč se to stalo a jak se tomu v budoucnu vyhnout,“ padalo na sociálních sítích pod příspěvkem operátora.
"Zhoršená dostupnost", tak to je hodně velký eufemismus pro úplný výpadek všech mobilních služeb.
— Thorar (@ThorarCZ) August 4, 2025
Dotčení zákazníci pak O2 raději posílali mapu, aby operátor zjistil, že ve skutečnosti je problém všude po republice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.