Svobodní debatovali po síti: Automobilisty čeká opravdový „prů*er“, Nejen Green Deal

30.09.2021 22:21 | Ze sítí

„Elektromobily nebudou moct používat všichni, kteří dnes používají klasická auta,“ varoval během debaty Svobodných k unijnímu plánu zakázat prodej spalovacích motorů jejich předseda Libor Vondráček a ukázal, že již nyní bývá u našich sousedů v Německu nedostatek elektrické energie. Do debaty se zapojil také předseda spolku JEDEME AUTEM, z.s., Mojmír Mikuláš. Podle něj tu na automobilisty čeká kromě Green Dealu i další „průser“.

Svobodní debatovali po síti: Automobilisty čeká opravdový „prů*er“, Nejen Green Deal
Foto: repro Facebook, BR
Popisek: Předseda Svobodných Libor Vondráček

Anketa

Má se o zahraniční politice EU dál rozhodovat jednomyslně, čili i s naším právem veta?

98%
1%
hlasovalo: 10476 lidí

Vondráček v diskusi řekl, že považuje za nesmyslné dnes plánovat směřování dopravy jen jedním směrem, když dnes nedokážeme říct, nakolik bude například v roce 2050 rozvinutá elektromobilita či naopak jiné technologie.

Ukázal také na nedostatek elektrické energie v Německu, to prý má být předzvěstí, že dojde v mobilitě k výrazné změně. „Je to předzvěst toho, že elektromobily nebudou moct používat všichni, kteří dnes používají klasická auta,“ zaznělo od předsedy Svobodných.

Do debaty se zapojil i předseda spolku JEDEME AUTEM, z.s., Mojmír Mikuláš, který je zároveň zastupitelem v Praze 3. „Celej Green Deal je jeden veliký průser… ale on ten konec spalovacích motorů by mohl přijít mnohem dřív, než samontný Green Deal, kdyby přišla Euro 7,“ upozornil na nové normy, které mají znamenat, že musejí emisní předpisy dodržovat pořád stejné v jakoukoli vteřinu provozu, tedy bez ohledu na to, že třeba mají po studeném startu a jedou do kopce.

Mgr. Libor Vondráček

  • Svobodní
  • předseda Svobodných
  • mimo zastupitelskou funkci

Věc se podle něj začala dotýkat i lidí, kteří do dnešních dnů s předpisy Evropské unie až tak silně nepřišli do styku a dosud jim příliš nevadily, aktuální zamýšlený zásah EU ovšem začíná dosahovat i na ně.

Jmenoval též, že osobní doprava má na celkový počet emisí jen velmi malý dopad a jsou mnohem větší znečišťovatelé. Elektromobilitu považuje u osobních automobilů za dobrou při krátkých cestách po městě, pro jiné účely však podle jeho mínění ještě není připravena.

Pochybuje, že se během následujících let podaří dohnat technologie do stavu, kdy budou k dispozici baterie, které by svou kapacitu dokázaly udržet mnohem déle než nyní, odkázal se přitom na jednu z debat s mechaniky, kteří se prý setkali s elektromobilem, který měl polovinu kapacity své baterie již po třech letech provozu.

Celou debatu můžete zhlédnout zde:

Mojmír Mikuláš kromě plánů Evropské unie dlouhodobě ukazuje i na problémy, jimž čelí řidiči i u nás, v poslední době zejména v naší metropoli. „Hřib vede pohodlnější facebookovou politiku, sdílí duhové vlajky nebo demonstrovaný odpor k Číně, ale kde je něco pro reálný rozvoj Prahy,“ kritizoval Mikuláš přístup primátora a jeho kolegů zodpovědných za dopravu v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: rak

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Já už jsem vám jednou řekl... Moderátor ČRo tlačil na Fialu kvůli pandemickému zákonu. Ten se nakonec neudržel

19:07 Já už jsem vám jednou řekl... Moderátor ČRo tlačil na Fialu kvůli pandemickému zákonu. Ten se nakonec neudržel

Premiér Petr Fiala z ODS byl hostem Dvaceti minut Radiožurnálu, kde se věnoval vývoji epidemie. Věří…