Má se o zahraniční politice EU dál rozhodovat jednomyslně, čili i s naším právem veta?Anketa
Vondráček v diskusi řekl, že považuje za nesmyslné dnes plánovat směřování dopravy jen jedním směrem, když dnes nedokážeme říct, nakolik bude například v roce 2050 rozvinutá elektromobilita či naopak jiné technologie.
Ukázal také na nedostatek elektrické energie v Německu, to prý má být předzvěstí, že dojde v mobilitě k výrazné změně. „Je to předzvěst toho, že elektromobily nebudou moct používat všichni, kteří dnes používají klasická auta,“ zaznělo od předsedy Svobodných.
Do debaty se zapojil i předseda spolku JEDEME AUTEM, z.s., Mojmír Mikuláš, který je zároveň zastupitelem v Praze 3. „Celej Green Deal je jeden veliký průser… ale on ten konec spalovacích motorů by mohl přijít mnohem dřív, než samontný Green Deal, kdyby přišla Euro 7,“ upozornil na nové normy, které mají znamenat, že musejí emisní předpisy dodržovat pořád stejné v jakoukoli vteřinu provozu, tedy bez ohledu na to, že třeba mají po studeném startu a jedou do kopce.
Mgr. Libor Vondráček
Věc se podle něj začala dotýkat i lidí, kteří do dnešních dnů s předpisy Evropské unie až tak silně nepřišli do styku a dosud jim příliš nevadily, aktuální zamýšlený zásah EU ovšem začíná dosahovat i na ně.
Jmenoval též, že osobní doprava má na celkový počet emisí jen velmi malý dopad a jsou mnohem větší znečišťovatelé. Elektromobilitu považuje u osobních automobilů za dobrou při krátkých cestách po městě, pro jiné účely však podle jeho mínění ještě není připravena.
Pochybuje, že se během následujících let podaří dohnat technologie do stavu, kdy budou k dispozici baterie, které by svou kapacitu dokázaly udržet mnohem déle než nyní, odkázal se přitom na jednu z debat s mechaniky, kteří se prý setkali s elektromobilem, který měl polovinu kapacity své baterie již po třech letech provozu.
Celou debatu můžete zhlédnout zde:
Mojmír Mikuláš kromě plánů Evropské unie dlouhodobě ukazuje i na problémy, jimž čelí řidiči i u nás, v poslední době zejména v naší metropoli. „Hřib vede pohodlnější facebookovou politiku, sdílí duhové vlajky nebo demonstrovaný odpor k Číně, ale kde je něco pro reálný rozvoj Prahy,“ kritizoval Mikuláš přístup primátora a jeho kolegů zodpovědných za dopravu v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak