Za účelem a v rámci snižování celkové spotřeby energie o 20 % do roku 2020 (Strategie Evropa 2020), snižování emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel a omezování škodlivého hluku z dopravy byl vydán tento přímo použitelný předpis obsahující zvýšené požadavky z těchto hledisek i na výrobce pneumatik: Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1222/2009 ze dne 25. listopadu 2009 o označování pneumatik s ohledem na palivovou účinnost a jiné důležité parametry (včetně dalších jeho změn). Nařízení je platné ode dne 1. listopadu 2012 a platí na pneumatiky vyrobené po 1. červenci 2012.
Pneumatiky vyrobené po 30. červnu 2012, které se dostanou do prodeje v EU od listopadu roku 2012, budou povinně označeny nálepkou - takzvaným štítkem. Informace ze štítku pneumatiky bude povinné umístit také na webové stránky prodejce, na jeho tištěné prospekty i ceníky, ale také na fakturách, které budou při prodeji pneumatik vystaveny.
Každá pneumatika prodávaná od 1. listopadu 2012 tedy bude zákazníka informovat o tom, jak je hlučná, jak dobře brzdí na vodě a jaký má valivý odpor - to je v přímé souvislosti se spotřebou paliva, a tedy i s tolik sledovanými emisemi oxidu uhličitého. Každý si bude moct vybrat podle svých preferencí, protože kritéria jsou v zásadě protichůdná. Nové štítkování pneumatik je výborná cesta, jak se o nich dozvědět víc, i když štítky neřeknou o pneumatice úplně všechno. Při výběru se nadále doporučuje kromě štítků dbát i na renomé značky, na komplexní testy v časopisech a také na doporučení vašeho pneuservisu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz