Rudolf Mládek: Evropská komise se ptá na transevropskou dopravní síť

08.07.2019 9:55 | Zprávy
autor: PV

Zcela zjevné rozpory v politice plánu výstavby transevropských sítí ukázaly, že je nutné nejen shora (od Evropské komise) diktovat nařízení a směrnice, ale že je také dobré se ptát, jak si členské státy transevropskou dopravní síť představují.

Rudolf Mládek: Evropská komise se ptá na transevropskou dopravní síť
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek

Železnice téměř nemá žádná sjednocující pravidla a první vlaštovkou může být snaha o vytvoření jednotného zabezpečovacího systému (ETCS), o mzdách řidičů kamiónů se vedla téměř politická válka, německé mýtné-nemýtné zastavil Soudní dvůr evropské unie, desítky miliard vynaložených na propojení železniční vysokorychlostní tratí z Berlína přes Prahu do Vídně přišlo vniveč a výčet by mohl pokračovat.

Politika pro výstavbu transevropských dopravních síťí (TEN-T) je i nadále klíčová pro zajištění volného pohybu zboží, služeb a občanů v rámci EU. Objem a směr globálních dopravních toků se mění a všeobecný dopravní systém je zásadně transformován digitalizací, jakož i čistou, propojenou a autonomní mobilitou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Premiér Babiš bodoval, ministr Zůna škodí

12:16 Jiří Paroubek: Premiér Babiš bodoval, ministr Zůna škodí

Pro miliony lidí byl velkou vzpruhou postoj Andreje Babiše na Evropské radě. Poslední roky jsme dosl…