Vladislav Černík: Jak na islám

17.11.2015 9:54

Často se mluví o tom, že drtivá většina islámců odsuzuje terorismus. Ano je to pravda ve smyslu, že sice odsuzuje střelbu do náhodně vybraných osob.

Vladislav Černík: Jak na islám
Foto: Archiv
Popisek: Modlící se muslimové v mešitě

Avšak drtivá většina osob islámského vyznání prakticky nemá s tím problém, když v islámských zemích musí chodit ženy zahalené, za odmítnutí jí vybraného manžela je ukamenování, či za odstoupení od islámské víry hrdelní trest. A pak u rodin žijících v tom celé generace, postačí někdy jenom částečný pocit toho, že se nějak bortí jejich hodnoty, aby vzali samopal a šli s ním tam, kde je dost lidí...

Jak na Islám

Problém Islámského státu  a tzv. islámismu se nedá vyřešit sebelepšími aktivitami tajných služeb a sebekvalitnějším bombardováním. Musí se začít již u nás doma. Žádné ustupování ve školách, že islamistům vadí např. vánoční stromky. Žádné povolování čádorů dívkám. Občanky a pasy s odhalenými vlasy. Domácí násilí na ženě -> vyhoštění. Zavést kursy ateismu a sekularity pro islámské občany, řadě osob islámského vyznání je např. nepochopitelné, že Alláhův zástupce neřídí továrnu, že imán neverifikuje zákony či nepotvrzuje soudní rorsudky.

Vyvinout mezinárodní iniciativy za práva žen v islámských zemích, zákazy trestů typu ukamenování či usekávání rukou nebo hrdelních trestů za odstoupení od víry. Podpořit to uvalováním sankcí na toto praktikující státy a trestáním nositelů těchto praktik doživotními tresty před mezinárodním soudem.

Nelze spokojit s tím, že islámci ve většině tvrdí, že terorismus odsuzují, když ho doma pěstují, žijí v něm odmalička a berou ho jako normální "jejich" demokracii. Sami islamisté islám nezreformují, tak jako se prokázalo u nacistického režimu, že sami Němci se od něj neosvobodí. Islám není v současné podobě otázkou jakési soukromé víry, tak jako nebylo křesťanství v křižáckých dobách, kdy své pojetí demokracie vyváželo a to nejen po Evropě a bylo vládní ideologií. Kdy po Evropě hořely hranice s heretiky a čarodějnicemi. Křesťanství sice prošlo reformou, ale trvala příliš, příliš dlouho a ani dnes ji nelze považovat za zdaleka ukončenou.

Jeden malý stát se "pohltivosti" islámu neubrání, ani kdyby uzavřel hranice. Musí však vyhlásit svou vůli a pevně ji uplatňovat, to bude působit iniciačně i na jiné státy.

Tím se nepopírá svoboda vyznání, naopak, tím se chrání svoboda být i jiného vyznání, či být bez vyznání, včetně svobody šířit kritické názory a to i na islám, avšak promyšleněji (zvláště v současné době) než Charlie Hebdo.

Budovat jasný signál islámskému náboženství: Tolerujte nás a nebojte se inspirovat námi, chcete být sami tolerováni, ba i přijímáni.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

18:28 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – 352. díl. Schmeedovy paměti

Čtenářský zážitek Petra Žantovského z pamětí Woodyho Allena.