Kusák (Suverenita): Muslimové zneužívají výjimky ze Zákona o týrání zvířat

04.10.2010 18:04

Je nutné zjistit pozadí, proč vlastně krvavé HALAL týrání při porážkách existuje. Jsou to ekonomické zájmy lobbystických skupin? Je to zájem muslimů o „moc"? Ať již budou odpovědi jakékoliv, je potřeba novely Zákona o týrání zvířat zcela neodkladná.

Kusák (Suverenita): Muslimové zneužívají výjimky ze Zákona o týrání zvířat

Kniha s názvem Povolené a zakázané v islámu (Al-Halál wal Harám fil Islám) od Júsuf al - Quradáwí uvádí na str. 45 "...importovaná masa, jako třeba konzervované kuřecí a hovězí maso, pocházející od lidí Knihy (židé, křesťané), jsou pro nás (muslimy)  povolená, ačkoli zvířata mohla být zabita elektrickým šokem a podobně .Pokud to považují za povolené ve svém náboženství (křes´tané, židé) , je to povolené i pro nás (muslimy)... Zvířata omámená elektrickým proudem a poté podříznutá jsou pro muslimy povolená..." Pro muslimy však není povoleno jíst zvíře usmrcené elektrickým šokem, neboť je považováno za zdechlinu (haram)
Uveďme ještě jeden citát, ze kterého budeme nadále též vycházet.
Korán 5:5 "Dnes máte povoleno vše, co je dobré a čisté. Jsou vám povolena i jídla lidí Knihy (židé a křestané) a vaše jídla jsou povolena jim..." Soudce Ibn Al Arábí  vysvětluje verš 5:5 „jídla lidí Knihy (židé a křesťané) jsou vám (muslimům) povolena" takto „sněz to.....ačkoliv nebyl zachován náš způsob porážky....Alláh nám povolil jejich (židů a křestanů) potravu bez jakýchkoliv omezení".

Z výše uvedeného je zřejmé, že lze použít omezující novelu Zákona o týrání zvířat (viz. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politici-volicum/176642.aspx), především odst. 1 a 2 z § 6. Muslimové nejsou nuceni k jedinému způsobu zabití zvířete pomocí krutého podřezání zvířete bez omráčení. Je tedy zřejmé, že zde mohou být jiné důvody nežli čistě náboženské, které k tomuto porušování Zákona o týrání zvířat v současném znění vedou. Je pravděpodobné, že muslimové tímto krvavým a zvíře týrajícím rituálem dávají najevo svou odlišnost od většinové společnosti v ČR a zároveň si muslimové tím, že obdrželi výjimku ze zákona, chtějí přivlastnit určitou „moc", která jim z vlastnictví vyjímky plyne. Další možností je, že tzv. HALAL porážky jsou výnosným byznysem pro řadu podnikatelů. Zvlášť v Německu či Francii i jinde může být lobby těchto zvířat týrajících podnikatelů již dobře činná.

Muslimové žádnou výjimku  nepotřebují, protože náš způsob porážení naprosto koresponduje s tím, co je pro ně povolené (halál). Halál se dá označit i maso poražené standardním způsobem, jen s tou výjimkou, že je nad ním musí být prý vysloveno jméno Alláha, což se má dít za účelem očištění aktu porážky... V al- Bucharího sbírce se však jednoznačně píše : otázka "...Lidé nám přinášejí maso a my nevíme, bylo-li nad ním proneseno jméno Alláha či nikoliv. Máme ho jíst nebo ne? Prorok (mír s ním) odvětil: Vyslovte jméno Alláha a jezte." Toto vyjádření vyvrací i nutnost pronesení Alláhova jména přímo během aktu porážky! Na str. 43 výše uvedené knihy se i píše „ Jestliže od křesťana či žida neuslyšíte, že při porážce bylo nad zvířetem proneseno jiné jméno nežli Alláhovo,..., pak maso, která vám (žid, křesťan) nabídne je halál (pro muslimy povolené)". Opět zde plyne, že není dle islámu nutné, aby při porážce zvířete bylo vysloveno „Alláh". Stačí vyslovit jméno Alláhovo před konzumací. Opět se zde přesvědčujeme, že HALAL porážka bez omráčení zvířete spojená s jeho podřezáním a nesmírným utrpením zvířete není nutností.

Naše Ministerstvo zemědělství ČR však vydávalo vyjímky ze Zákona o týrání zvířat žadatelům z řad muslimů bez jakýchkoliv omezení a podmínek. Vyjímka byla dokonce udělena během tří dnů (22.2.20100došla na Mze ČR žádost a 25.2.2010 byla vyjímka povolena). Přitom , jak je zřejmé, není vyjímka nutná ani při současném znění zákona, protože ji neospravedlňují náboženské požadavky.

Je nutné zjistit pozadí, proč vlastně krvavé HALAL týrání při porážkách existuje. Jsou to ekonomické zájmy lobbystických skupin? Je to zájem muslimů o „moc"? Ať již budou odpovědi jakékoliv, je potřeba novely Zákona o týrání zvířat zcela neodkladná.

Valentin Kusák - kandidát v komunálních volbách 2010 v Hradci Králové za SUVERENITA - blok Jany Bobošíkové, strana zdravého rozumu.

předseda a zakladatel iniciativy

ANTIMEŠITAHK

www.AntiMesitaHK.cz

Více:
Kusák (Suverenita): Připravil jsem novelu Zákona proti týrání zvířat

Šokující rozhodnutí ministerstva o podřezávání živých zvířat

##MINIPAS 2531##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Valentin Kusák

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

23:08 Helebrant (ANO): Jsem jednoznačně proti a tento návrh nepodpořím

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě