Zeman prý bourá demokracii a David Černý uvažuje o emigraci, protože prý národ 23 let poté je připraven volit komunisty. V anketě Parlamentních listů jsou asi samí odpůrci demokracie pravého umění s velkým U, protože 86% této ankety se "dílo" nelíbí. To víte, nevděčný lid. Jemu se spíše bude líbit Rodinův myslitel nebo Štursovy plastiky než Černého kreace, jako červené srdce nad Hradem, Entropa v Bruselu nebo vztyčený ukazováček, napodobující gesto Mirka Topolánka.
Ve společnosti nevzdělanosti (tak dnešní západní společnosti nazývá Konrad |Liesmann) to má kultura těžké. Protože se ztratila kritéria a protože došlo k rozmývání identit, může být jako umělecké dílo a vzdělanost označeno cokoliv. Stačí gesto, kterým se lidé vmezeří do trhu. A tak se mezi sledovanými osobnostmi dostávají i různé postavičky z roztodivných reality show. Mezi takové se zařadil i David Černý, který sice hrdě vyznává nonkonformismus, ale veřejnoprávními penězi nepohrdne, viz případ Entropy. Když zmiňuji Entropu, bylo to jiné zviditelnění naší země než Bruselský pavilón z roku 1958. Je-li symbolem končících padesátých let bruselská expozice a šedesátých let český film, symbolem dnešní doby je David Černý. Lidé sami zváží, jak moc nám bude v případě emigrace chybět.
PhDr. Miloslav Ransdorf, CSc.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloslav Ransdorf