Vlasák (ODS): Jak efektivněji předcházet leteckým nehodám

29.09.2010 4:38

Směrnice pro vyšetřování leteckých nehod je dnes již zastaralá a žádá si úpravy.

Vlasák (ODS): Jak efektivněji předcházet leteckým nehodám

Objem letecké dopravy se již několik let soustavně zvětšuje a přes některá zásadní zlepšení v oblasti bezpečnosti tento nárůst zvyšuje nebezpečí leteckých nehod. V této souvislosti je důležité, aby byly nehody předmětem nezávislých vyšetřování, která by odhalila nedostatky v oblasti bezpečnosti a umožnila přijetí nápravných opatření.

Evropským právním předpisem, který v současnosti upravuje vyšetřování nehod, je směrnice z roku 1994 a od doby přijetí tohoto textu se letecký trh velmi změnil a je složitější. Je tedy nezbytné se problematikou letecké dopravy zabývat i na půdě Evropského parlamentu. Důvodem potřeby předložit nové právní předpisy je mimo jiné i působení nových subjektů, jakým je např. Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) odpovědná za osvědčování letadel na úrovni EU a zjištěné rozdíly ve vyšetřovacích kapacitách členských států.

Víme, že stávající systém Společenství pro vyšetřování nehod v civilním letectví není zcela optimální. Za posledních několik let došlo k výraznému nárůstu dopravy, rozšíření Evropské unie o další státy a existují dokonalejší vyšetřovatelské metody. Cílem navrhovaného nařízení je proto reagovat na vzniklou situaci a zajistit efektivnější předcházení leteckým nehodám. Návrh předložený Evropskému parlamentu umožňuje zapojení agentury EASA, která existuje od roku 2002 a je odpovědná za certifikaci letadel, do procesu vyšetřování nehod, vytvoření evropské sítě orgánů pro vyšetřování bezpečnosti civilního letectví, navrhuje změny v charakteru a rozsahu předávání zpráv z šetření, včetně zajištění požadavku na dostupnost seznamu cestujících na palubě havarovaného letadla.

Projednávaný text je výsledkem kompromisu Evropského parlamentu s Radou Evropy. Česká republika v Radě s kompromisem vyjádřila souhlas. Zpráva, kterou jsme projednávali v parlamentu (plenární zasedání EP 20. 23. 9. 2010), má technický charakter a přispěje k větší bezpečnosti v letectví. Proto jsem tuto zprávu podpořil.

Ing. Oldřich Vlasák, člen VR a poslanec EP

Dále čtěte:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ods.cz

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zuna (TOP 09): Je fér, že Raiffeisen Bank ztratí přístup k dolarovému trhu

13:04 Zuna (TOP 09): Je fér, že Raiffeisen Bank ztratí přístup k dolarovému trhu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Raiffeisen Bank.