„Děti se učily, jak demonstrovat!“ Mladý místostarosta odhaluje šokující dění ze základní školy v jeho městě

02.08.2019 14:55 | Zprávy

ROZHOVOR Fenomén Greta je i v našich školách. Pomohli tomu aktivističtí pedagogové i někteří rodiče. Mnohdy se pozapomnělo, že by škola měla zůstat apolitická. Na začátku nového školního roku to jistě vypukne – bude se protestovat proti všem a proti každému. Protože když se stávkuje a demonstruje, tak se samozřejmě neučí, natož aby se zkoušelo! Švédské kandidátce na Nobelovu cenu míru se chtějí podobat i ti nejmenší – žáci prvního stupně, kteří by si měli spíše hrát a poznávat svět, než psát plakáty odsuzující prodej alkoholu, zbraně nebo třeba silnice. O novém fenoménu hovoří pro ParlamentníListy.cz jeden z nejmladších místostarostů Plzeňského kraje, ještě ani ne třicetiletý Jan Polívka. Má na starosti ve dvoutisícových Štěnovicích mimo jiné právě základní školu.

„Děti se učily, jak demonstrovat!“ Mladý místostarosta odhaluje šokující dění ze základní školy v jeho městě
Foto: archiv J. Polívka
Popisek: Děti proti světu

Děti ve vaší základní škole jsou, zdá se, velmi aktivistické. To už v nízkém věku dospěly, nebo jsou něčím či někým „popichovány“?

Dnes již známý kanadský psycholog Jordan Peterson poukazuje mimo jiné i na absurditu politického aktivismu studentů středních a vysokých škol, načež se opírá o to, že tito lidé vlastně ještě ničím v životě neprošli, nebo minimum z nich. Studenti navíc často využívají sociálních výhod právě toho systému, proti němuž se tak radikálně vymezují. Jistě, ale nutno přiznat, že i já jsem byl ve svých středoškolských letech velmi horlivým bojovníkem – někdy radikálně nalevo, jindy napravo. Vždy čelem tam, kde se podle mého úsudku dělo nějaké bezpráví.

Tady jsme ovšem ještě dál! Zde totiž nedošlo k víceméně dobrovolné aktivizaci středoškoláků či vysokoškoláků, ale k politické výuce dětí z prvního stupně základní školy, což je skutečně ohavné. Je všeobecně známo, že učitel – zejména prvňostupňový – je pro děti neotřesitelnou autoritou. Jeho způsob výuky, informace, které dětem podává… To vše se v mladém mozečku navždy zakóduje.

V tomto případě došlo ke zneužití této autority pro účely propagace politických názorů pedagoga. Je jedno, zda se tak stalo vědomě, či nevědomě. Stalo se to. Není tu však řeč o klasické občanské nauce, která žáka alespoň uvede do základního obrazu politicko-sociální struktury státu a informuje ho tak o obecných faktech. Na prvním stupni se ani občanská nauka neučí. Zde byla na dětech páchána „osvěta“ v rámci takzvaných projektových dnů. Obecně mám však za to, že se tyto případy běžně vyskytují i na jiných základních školách.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Václav Fiala

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mohl to vědět každý. Turek ke kauze Írán. Prozradil něco na Farského i Nerudovou

11:30 Mohl to vědět každý. Turek ke kauze Írán. Prozradil něco na Farského i Nerudovou

„Byla popsána neprodleně po uskutečnění v mém pořadu na youtube a taktéž zveřejněna na oficiálních s…