Europarlament schválil neskonale hloupý návrh, který těžce poškodí českou ekonomiku. A Polčák s Niedermayerem ani nehlasovali proti, nechápe Markéta Šichtařová

14.10.2018 15:11 | Zprávy

INVENTURA MARKÉTY ŠICHTAŘOVÉ Zatímco ostatní přítomní čeští europoslanci hlasovali proti návrhu, aby od roku 2030 musela nově vyrobená auta vypouštět o 40 procent oxidu uhličitého méně, než stanoví norma pro rok 2021, Stanislav Polčák a Luděk Niedermayer se zdrželi hlasování. Markéta Šichtařová nerozumí tomu, proč se tito politici také nepostavili proti neskonale hloupému návrhu, který především poškozuje český automobilový průmysl, na němž jsme závislí. Analytička také varuje před neomarxismem, který chce extrémně silný stát a extrémně silnou kontrolu člověka, což z něj činí srovnatelně nebezpečnou ideologii jako klasický marxismus.

Europarlament schválil neskonale hloupý návrh, který těžce poškodí českou ekonomiku. A Polčák s Niedermayerem ani nehlasovali proti, nechápe Markéta Šichtařová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová

V reakci na výsledky komunálních voleb se objevil názor, že v Praze lze od nové magistrátní koalice čekat citelný nárůst investic, které jsou od roku 2015 poměrně utlumené. Dokonce tak, že jejich objem byl na poloviční úrovni v porovnání s předkrizovými roky. Také se vám stává, že do nově zvolených politiků – na jakékoli úrovni – vkládáte nějaké s ekonomikou spojené naděje, a jsou ty na vyšší investice v metropoli podle vašeho soudu opodstatněné?

To je otázkou. Já zaznamenala taky i úplně opačný názor, totiž že ANO bude jako odvetu za to, že není v pražské koalici, jakékoliv investice blokovat a že se mu to podaří... Těžko soudit, který názor bude ten pravý. Že bych si o budoucnosti pražských investic a zejména pak pražské dopravy dělala jakékoliv iluze, to se tedy vskutku říct nedá. Popravdě řečeno, obávám se, že s pražskou dopravou to půjde od deseti k pěti.

Já tedy rozhodně nepodezírám aktuální pražskou koalici z nedostatku entuziasmu. Spíš ji podezírám z nedostatku koncepčnosti. Víte – některé pražské problémy dokáže dešifrovat i naprostý dopravní laik, ale od politiků jsem o nich ještě neslyšela. Tak třeba, vezměte si tunel Blanka: Proč je neustále ucpaný a tedy z poloviny nefunkční, a to až do té míry, že se musí uzavírat? No přeci proto, že se sice vybudoval vysokokapacitní tunel, ale už se k němu nedobudovaly navazující stejně kapacitní radiály, které by auta vychrlená na konci tunelu na povrch odváděly pryč. Tudíž se výjezd z tunelu ucpe, a tím i celý tunel. Prosté, pochopitelné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Důchody podle Ústavního soudu: Plán SPD, jak vrátit spravedlnost

0:01 Důchody podle Ústavního soudu: Plán SPD, jak vrátit spravedlnost

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR K čemu máme Listinu práv a svobod a sociální práva v ní garantovaná, ptá se poslan…