Brno: Zabýváme se systémem bike sharing

02.04.2015 8:27

V rámci podpory cyklistické dopravy ve městě chce Brno realizovat systém bike sharing neboli sdílení kol. Podobný systém funguje již v několika evropských městech a spočívá v půjčování kol na vytipovaných místech a jejich vrácení zase v jiné lokaci. Smyslem tohoto sdílení je upřednostnit tento typ dopravy před vzrůstajícím automobilismem ve městech.

Brno: Zabýváme se systémem bike sharing
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Rada města Brna schválila ve středu 31. března 2015 investiční záměr „Systém sdílení kol – bike sharing“. Návrh na zavedení systému sdílených městských kol je obsažen již v Generelu cyklistické dopravy ve městě Brně z roku 2010. Cílem zavedení veřejných půjčoven kol v Brně je rozšíření nabídky veřejně přístupné dopravy pro obyvatele a návštěvníky města.

Více informací

Investice „Systém sdílení kol – bike sharing systém“ řeší zavedení tohoto systému na území města Brna. Systém sdílení kol (anglicky Bike Sharing System – BSS) je síť desítek až stovek půjčoven nebo automatických stanic s jízdními koly, které si lze vypůjčit na jednom stanovišti a na jiném je vrátit. Nejčastěji se počítá s půjčováním kol ve městě pro dopravu na krátkou vzdálenost, respektive na krátký čas, existují ale i systémy regionální pro turistiku.

Dvě varianty pro realizaci

V rámci finančního a ekonomického hodnocení studie proveditelnosti byly uvažovány dva variantní přístupy. První předpokládá realizaci projektu v podobě klasické veřejné zakázky, kdy investorem bude statutární město Brno a operátorem jedna ze společností s majetkovou účastí města (Dopravní podnik města Brna, a. s., Brněnské komunikace, a. s.). Druhý předpokládá spolupráci se soukromým subjektem v rámci projektu PPP, kdy investorem i operátorem je soukromý partner.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Brno.cz

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

20:27 Aš: Linka z Aše do Selbu a zpět od 13. května

Autobusové spojení mezi Aší a německým Selbem začne fungovat od pondělí 13. května 2024.