Olomouc: Výstavba protipovodňové ochrany jede podle plánu, v Komenského ulici už roste most

02.06.2019 7:35

V centru Olomouce pokračuje jedna z nejnáročnějších stavebních akcí za mnoho desítek let. Před zraky místních roste nový most v Komenského ulici.

Olomouc: Výstavba protipovodňové ochrany jede podle plánu, v Komenského ulici už roste most
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

Stavbaři dokončili pilíře spodní stavby a nyní budují podpěrnou konstrukci mostovky. Souběžně realizují přeložku inženýrských sítí včetně kanalizačního sběrače. Činí se však také archeologové – v místě budoucí náplavky na pravém břehu řeky Moravy objevili základy středověkých domů.

„Považuji za malý zázrak, že navzdory všem překvapením, která nám stavba přichystala, jedeme i rok po zahájení prací přesně podle harmonogramu. V následujících měsících uděláme všechno pro to, abychom v tomto duchu pokračovali. Jsou ovšem procesy, které neurychlíme,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP. Naráží tak na odvolání ke stavebnímu řízení kvůli vrtným pracím na levém břehu. „Nyní čekáme na vyjádření stavebního úřadu. Nicméně pokud zde nabereme zpoždění, posune to i termín zprovoznění celého mostu, neboť pilotová stěna na levém břehu tvoří jeho opěru a bez ní nemůže být most zprovozněn,“ dodává.

Výstavba protipovodňových opatření na řece Moravě v centru Olomouce je v klíčové fázi. Po demontáži a výstavbě nového mostu v ulici Komenského bude následovat stejná operace s mostem v ulici Masarykově.

Olomouc čelí povodním pravidelně

Technicky náročná etapa II. B zahrnuje rozsáhlé úpravy koryta řeky Moravy v délce 1,9 km od ústí Střední Moravy k mostu v Komenského ulici. Stavba za 730 milionů korun navazuje na již dokončené etapy I. a II. A. Jejím cílem je zvýšit kapacitu řeky v centrální části města na úroveň 650 m3/s, která odpovídá 380leté povodni. Protipovodňový systém ochrání před velkou vodou 20 tisíc obyvatel Olomouce a majetek v hodnotě 3 miliard korun.

Olomouc čelí povodním pravidelně. V průběhu 20. století bylo město zasaženo záplavami 11krát. Koryto řeky Moravy se průběžně upravovalo na vyšší kapacitu, ta však byla vždy překonána. Nejničivější povodeň v historii postihla Olomouc v roce 1997, kdy se ocitla pod vodou třetina města a v okrese zahynulo 5 lidí. Právě tato událost byla hlavním impulsem k diskuzi o protipovodňové ochraně a realizaci aktuální investice. Zhotovitelem stavby s názvem Morava, Olomouc – zvýšení kapacity koryta II. etapa B je sdružení „Společnost Morava, Olomouc“, které zahrnuje stavební společnosti SILNICE GROUP a Váhostav – SK a INSTA CZ. Stavební práce v rámci této etapy by měly být kompletně dokončeny v roce 2022.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

13:37 Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

Od roku 2016 brázdí koleje v Česku, Slovensku a Německu 165 metrů dlouhý obrněný kolos, který ve čtv…