Debatovat o nádraží můžeme dalších sto let, já bych zde s dovolením sepsal několik bodů, proč dlouhodobě preferuji variantu A, čili nádraží U řeky.
1. Připravenost projektu:
2. Doba a průběh výstavby
Studie proveditelnosti předpokládá dobu výstavby v obou variantách cca 6 let. Je ale potřeba si uvědomit, že v tomto časovém úseku není obsažena doba potřebná pro napojení na VRT (vysokorychlostní tratě), ve variantě A postačuje pro VRT jedna z kolejí nového nádraží, pro variantu B se musí vybudovat přes 12km podzemních tunelů, procházejících historickým centrem města. To výrazně komplikuje proces povolení stavby, dramaticky zvyšuje náklady a také na dlouhou dobu paralyzuje centrum města. Ve variantě B by po dobu min. 5,5 let musela být zcela vyloučena železniční doprava ze stávajícího nádraží a nahrazena autobusovou.
Varianta A umožňuje výstavbu bez dopadu na stávající provoz nádraží.
3. Vysokorychlostní tratě
Varianta A:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
kandidatura
Europoslancem jste se stal teprve nedávno a už kandidujete jinam? Nemyslíte, že když vám lidi dali důvěru, že byste se měl nejdříve předvést a ne pendlovat sem - tam? O co vám vlastně jde?
Další články z rubriky

4:31 Vích (SPD): Z necelých 2% na 5% procent HDP na zbrojení? Nereálné
Summit NATO odsouhlasil deklaratorní závazek 5 % ročního HDP členských zemí NATO na obranu. Španělé …
- 23:00 Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
- 21:15 Premiér Fiala: Klimatické cíle musí být realistické, jinak poškodí konkurenceschopnost Evropy
- 20:18 Ministryně Černochová: Ne sliby, ale činy. O července se všem vojákům zásadně zvýší plat
- 19:20 Lachnit (ANO): Tajemství lásky je větší než tajemství smrti
- 18:23 Ministr Kupka: Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km