„Půl roku s výhradním provozem tohoto zabezpečovače a po 20 000 000 ujetých kilometrů na tratích s výhradním provozem se již ukazuje, že zavedení tohoto sofistikovaného systému byl krok správným směrem. Kromě vyšší bezpečnosti jízdy vlaků zaznamenáváme plynulejší jízdu v místech, kde vlaky jezdí pod plnou kontrolou systému, zvýšení pohodlí pro strojvůdce a jeho vysokou spolehlivost. Odstraňujeme dílčí nedostatky a jednáme s evropskými orgány o lepších podmínkách či zjednodušeních pro mezinárodní provoz systému na našich lokomotivách. Navíc rostoucí trend projetí návěstí STŮJ jasně ukazuje, že je třeba ETCS využívat co nejvíce tam, kde je to možné,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
O tom, že Česká republika potřebuje jednotný, plošný a na lidském faktoru nezávislý systém zabezpečení, rozhodlo Ministerstvo dopravy v roce 2017. Od té doby se na zavádění výhradního provozu společně podílejí Správa železnic, všichni dopravci, Ministerstvo dopravy i dodavatelé technologií do lokomotiv i traťové části systému. Ministerstvo dopravy podpořilo dopravce při vybavování lokomotiv tzv. palubními jednotkami, které jsou součástí fungování systému ETCS, částkou ve výši přes 10,5 miliard Kč. Celkové náklady zavádění systému na více než 4000 km tuzemských tratí do roku 2030 lze vyčíslit na cca 32 miliard Kč.
„Po půl roce výhradního provozu ETCS na páteřních tratích můžeme říci, že systém předčil naše očekávání. Spolehlivost je velmi vysoká a česká železnice je díky němu ještě bezpečnější. Úctyhodných je nejenom víc než 260 tisíc vlaků, které ve výhradním provozu od začátku roku jely, ale i to, že už v několika případech zabezpečovač zabránil vzniku mimořádné události. Nyní se spolu s partnery zaměřujeme na další naplňování Národního implementačního plánu ETCS,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV