Mihola (KDU-ČSL): Brno – cyklistů plno, stezek málo

12.09.2013 14:35

Cyklistika, jízda na in-line bruslích nebo na koloběžce či jogging patří k oblíbeným sportovním aktivitám mnoha Brňanů, řada z nich by kola či koloběžky využívala i k dopravě. Cyklostezek sice přibylo, ke spokojenosti je však daleko. Dostat se na kole z jednoho konce města na druhý? Adrenalin, místy cesta o život.

Mihola (KDU-ČSL): Brno – cyklistů plno, stezek málo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zaparkovaná kola

Ač je zřejmé, že rozsah cyklostezek vzhledem k zájmu obyvatel není dostačující, je třeba uznat, že se leccos podařilo posunout dopředu. Ve správnou dobu si lze v Obřanech nebo na jihu Brna docela dobře zajezdit.

Kola, koloběžky či brusle by ale mnoho sportovně laděných Brňanů rádo využívalo také pro cestu do práce. Že by tato alternativa byla přínosem i pro město, přecpané automobily, nepochybuji.

Cyklista kličkující mezi auty nebo chodci na chodníku však není zrovna vítaným elementem dopravy. A když už se v záplavě dopravních prostředků dostane do centra, má jen minimum možností, kam svého „oře“ umístit, aby mu nebyl vzápětí odcizen nebo nezavazel jiným. Navíc, kritických míst, kudy se buď projet nedá, nebo jen velmi obtížně, je mnoho a části zřetelně vyznačených stezek v centru, které však vedou odnikud nikam, spíš podráždí než potěší.

Podpora cyklodopravy a cykloturistiky, lhostejno, zda se jedná o cyklostezky nebo cyklopruhy, však dlouhodobě vázne i mimo centrum, například v městské části Brno-sever. Vedení místní radnice na stránkách svého periodika poukázalo na to, že budování cyklistických stezek je především věcí magistrátu.

Argumenty o (pro netrénované cyklisty) nepříliš vhodném kopcovitém terénu a širokých silnicích však zřejmě budou pro nemálo těch, kteří míří do lesnatého brněnského okolí většinou na horských kolech, spíše úsměvné. Snad se zde i v dalších městských částech, kde cyklostezky nejsou, jednou dočkají.

V otázce cyklostezek však nemusíme jen závistivě pokukovat po zahraničí, i když je zřejmé, že situace cyklistů ve Vídni, Řezně a jinde je ve srovnání s českými městy hodně odlišná. Hledat inspiraci můžeme i u nás. Stačí se podívat na Pardubice nebo Hradec Králové, kde lze hovořit téměř o dynamickém rozvoji cyklodopravy. Dočkáme se i v Brně?

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kdu.cz

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Nechceme  vojenské základny NATO  na území ČR!

8:14 Kavij (KSČM): Nechceme vojenské základny NATO na území ČR!

Mocenská vládnoucí garnitura nás každým dnem a každým prohlášením a činy přesvědčuje, že je ochotna …