Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové,
pokládám za důležité hned v úvodu napravit jeden drobný přehmat jako ministr dopravy. Pan předseda Babiš tady totiž na začátku svého projevu zmínil: Normální člověk by jel z Brna do Bratislavy, vidím Břeclav, odbočím doprava a jsem ve Vídni a doleva mám Varšavu. Prosím, neberte nikdo slova pana předsedy vážně. (Smích, potlesk.) Mohlo by vám to způsobit velmi vážné komplikace v orientaci v celé Evropě. Varšava tam doleva není. (Smích.) A když to nebudu karikovat, protože ono to vlastně už ani víc karikovat nejde, tak bych chtěl doplnit několik důležitých informací, protože při kritickém hodnocení stávajících a rozpracovaných projektů jsem se ptal rakouských protějšků, jaká byla historie celé přípravy té trasy. A oni naprosto jednoznačně vyloučili, že by kdy umožnili onu spojku od Břeclavi směrem do Vídně. Proto nakonec už před lety se Česká republika po dohodě s Rakušany vydala tou cestou kolem Mikulova. Tak aby bylo jasno, jaké byly skutečné důvody té cesty.
Když jsem poslouchal i v historii projevy současné opozice o tom, v jak dokonalém stavu předávali resorty, a že se to tak týká i dopravy, tak by se zdálo, že všechno bylo dokonale zalité sluncem. České dráhy, prosperující společnost bez jediné koruny dluhu. Vypořádání pozemků pod kolejemi zvládnuté na jedničku a dotažené do konce. Žádné problémy se smíchovským developerským projektem. Žádné pochybnosti o podobě smluv, které tam byly. Dokonalá organizace výluk, zajištěné peníze na slevy, stejně tak zajištěné finanční prostředky na všechny investiční akce, a to nejenom na letošní rok, ale i na všechny příští roky, přesně tak jak to má být. A zároveň zajištěné finanční prostředky pro program Rocket, na odpuštění POZE, nachystáno všechno, co s POZE souvisí i na základě zákona, který sněmovna v minulém roce přijala.
Tak takto to bohužel nebylo. A realita je bohužel mnohem smutnější a je jasné, že na odpovědné vládě je se s tím vypořádat a postupně řešit jeden z těch problémů za druhým. České dráhy, dluhy v řádu desítek miliard korun. Pozemky pod kolejemi nevypořádané. Problém, který v tuto chvíli řeší logicky i Evropská unie. Problémy na smíchovském developerském projektu, které bohužel končí podáním trestního oznámení. Výluky, které způsobují komplikace v letošním roce na železnici, peníze na slevy, které ve výsledku zkomplikovaly i práci vlády na začátku letošního roku, a řešení, které jsme přinesli, tak znamenalo mimo jiné i slevu pro invalidy třetího stupně, na které zatím předchozí vlády nepamatovaly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.