Vše nasvědčuje tomu, že od schválení své Cyklokoncepce v roce 2017 kraj nebyl v letech 2018-2020 schopen postavit žádné nové cyklostezky. V organizační rovině stále chybí schválení nových jízdenek v tarifu PID, které by umožňovaly jízdu skupin či jízdenku pro kola. Navzdory nečinnosti kraje vznikají alespoň části páteřních cyklostezek, a to díky obcím. Dle hnutí STAN má kraj převzít zodpovědnost za všechny úseky páteřních cyklostezek ty začít aktivně budovat a zároveň má umožnit tarifní propojení cyklistiky se systémem integrované dopravy PID.
„Prázdniny na krku a Středočeský kraj je opět nepřipraven. Mnoho obyvatel bude trávit dovolenou v tuzemsku na kole či pěšky a bude přitom využívat cyklostezky i veřejnou dopravu. Již v minulosti jsem upozorňovala na neexistenci integrovaných jízdenek skupiny osob či pro jízdní kolo, ale nic se nezměnilo,“ sdělila Ing. Věra Kovářová, poslankyně, členka Podvýboru pro dopravu a zastupitelka Středočeského kraje. V současnosti existuje skupinové jízdné na území Středočeského kraje i Prahy pouze ve formě jízdenky ČD a to ve dvou formách. Buď jako „Skupinová víkendová jízdenka region Středočeský“ nebo jako „Skupinová víkendová jízdenka region Středočeský + MHD Praha“. Ta v Praze platí i na celou MHD, avšak v kraji nelze skupinové jízdenky kromě vlaků ČD využít – není uznávána v žádných návazných autobusech, ani v MHD, ani u jiných železničních dopravců. „Podmínky ČD pro použití jejich skupinové jízdenky se mi však zdají příliš restriktivní. Ve vyspělých integrovaných dopravních systémech v Evropě i v ČR je běžné, že skupinová jízdenka platí pro 5 osob a není rozlišeno, jestli jsou to děti nebo dospělí. Ani v budoucím tarifu PID bychom neměli podmiňovat skupinu počtem dospělých osob či dětí,“ doplnila poslankyně Kovářová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV