Premiér Babiš: Není to až tak velká investice, asi 235 milionů

25.06.2020 8:36

Na stavbách, probíhajících v současné době na pražském hlavním nádraží, se včera uskutečnil kontrolní den, kterého se zúčastnil premiér Andrej Babiš v doprovodu ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.

Premiér Babiš: Není to až tak velká investice, asi 235 milionů
Foto: Facebook A. Babiše
Popisek: Andrej Babiš.

Přímo na místě se tak mohli seznámit jak s průběhem rekonstrukce interiéru historické Fantovy budovy, tak i výstavby prodloužení severního podchodu.

Pražské hlavní nádraží je nejvýznamnější a největší osobní stanicí na síti Správy železnic. Výsadní postavení má také z hlediska výše investic do modernizace nejen jeho kolejové části, ale také historické výpravní budovy z počátku 20. století.

V souvislosti s výstavbou Nového spojení zde v letech 2008 a 2009 proběhla přestavba nástupišť číslo 1 až 4, která získala moderní podobu a nové přístřešky nad částmi ležícími mimo historickou halu. Částečnou rekonstrukcí prošly i podchody, do kterých byly doplněny eskalátory a výtahy. V letech 2014 až 2017 se pak rekonstruovala historická ocelová dvojlodní hala nad zmíněnými nástupišti. To vše pod drobnohledem památkářů.

V polovině loňského roku začala ve stanici oprava fasády a střechy Fantovy budovy, významné secesní památky. Stavební práce se zaměřují zejména na krajní věže a přilehlá křídla objektu. Střední část budovy prošla rekonstrukcí nedávno, přesto se bude posuzovat její technický stav. Součástí dnešního programu byla prohlídka sálů v severní části Fantovy budovy.

Anketa

Je Jaromír Soukup dobrý moderátor? (Ptáme se od 24.6.2020)

3%
24%
hlasovalo: 12590 lidí

Účastníci kontrolního dne se také dozvěděli informace o navazující rekonstrukci výpravní budovy, která by měla začít v příštím roce. Konkrétně proběhne obnova reprezentačních prostor, vzniknou zde nové plochy pro komerční využití, plánuje se i dostatečné propojení historické budovy s odbavovací halou a podchody. Všechny veřejně přístupné prostory v prvním podlaží se budou renovovat s maximální snahou přiblížit se jejich původní podobě.

V polovině letošního roku začaly stavební práce na prodloužení severního podchodu, který umožní pěší spojení hlavního nádraží s nově vzniklými budovami na rohu Seifertovy a Italské ulice a dále směrem na Prahu 3. Díky této investici dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z těchto městských částí. Prodloužený podchod zamezí možným střetům chodců a vlakových souprav.

„Třicet let se o tom mluví a myslím, že to přispěje hlavně vysokoškolákům, kteří to musejí obcházet a všem, kteří bydlí na Žižkově. Vypadá to velice hezky. Není to až tak velká investice, asi 235 milionů. Myslím si, že to zkrášlí celé okolí a lidem se to určitě bude líbit a budou mít z toho radost,“ dodal premiér Babiš.

Projekt počítá s možností budoucího rozšíření nádraží o další ostrovní nástupiště. Po roce 2024 budou postupně modernizována nástupiště číslo 5 až 7, která byla postavena na počátku devadesátých let minulého století.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

6:04 Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k náhradám ministra Beka za bydlení.