Jaké jsou alespoň ty nejvýznamnější výhrady odborníků k tomuto materiálu?
Jednou větou bych je vyjádřil takto: Nekomplexnost, nejasnost funkčnosti modelu a určitá ojedinělost v evropském kontextu.
Jednou z příčin tohoto stavu je, podle našeho názoru i zkušeností, nesporně prvotně špatné uchopení problematiky. Jde totiž o oblast bytové politiky, která se přímo dotýká kompetence více ministerstev. V takovém případě je obvyklé, že se prioritně předkládá na základě dohody příslušných ministerstev rámcový návrh systému obsahující rozdělení rolí a úkolů. Pokud by vláda schválila stručný rámec realizace sociálního bydlení a stanovila odpovědnost za jednotlivé úkoly, pak by nedocházelo ke střetům a formulaci stovek připomínek již ve fázi přípravy.
Mimo to by tento rámec vymezil rozsah, na který má ve spektru forem uspokojení bytových potřeb obyvatelstva sociální bydlení dopadat.
Koncepce sociálního bydlení do roku 2025 pokrývá bydlení občanů, ohrožených bezdomovectvím
Současné spektrum bytové politiky pokrývá oblast vlastnického, nájemního a družstevního bydlení od nejdražších forem nadstandardu bydlení vlastnického, přes bytové spoluvlastnictví v nové i starší výstavbě, družstevní nájemní bydlení, až po nájemní bydlení za cenu v místě obvyklou, tedy tržní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV