Primátor Hřib: Aplikace PID Lítačka bude umět přímo zaplatit i za sdílená kola či auta

31.08.2022 8:36 | Tisková zpráva

Cílem pilotního projektu je vytvořit unikátní systém registrace a platby, který v?aplikaci PID Lítačka ověří uživatele pro všechny zapojené poskytovatele mobility na území metropole a také v regionu obsluhovaném spoji Pražské integrované dopravy. Pilotní projekt bude realizovat městská společnost Operátor ICT (OICT). V pondělí smlouvu schválila Rada hlavního města Prahy.

Primátor Hřib: Aplikace PID Lítačka bude umět přímo zaplatit i za sdílená kola či auta
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zdeněk Hřib (Piráti)

Pilotní projekt bude realizovat městská společnost Operátor ICT (OICT). V pondělí smlouvu schválila Rada hlavního města Prahy. Výstupem pilotního projektu je vybudování, otestování a provozování systému pro jednotnou registraci a platbu pro služby mobility. Díky tomu se významně urychlí a zjednoduší využívání služeb mobility v metropoli. Uživatelé tak budou mít v rámci jedné aplikace, tj. PID Lítačka, přístupné služby mobility jako např. bikesharing, carsharing, taxi, parkování, MHD apod.

Anketa

Hlasoval/a byste jako poslanec/poslankyně pro vyslovení nedůvěry vládě?

98%
1%
hlasovalo: 38963 lidí

Systém dále umožní víceúrovňovou registraci, díky které dojde k sjednocení ověření identity uživatele pro všechny zapojené poskytovatele mobility a bude probíhat online a v řádu jednotek minut, takže bude možné ji kdykoliv provést prostřednictvím mobilního telefonu. Navrhované řešení podporuje koncepčně tvorbu Mobility jako Služby (MaaS) a přispívá k efektivnější dopravě a snižovaní dopravních emisí dle závazků strategických akčních plánů.

„Jde o další krok v zjednodušování a zefektivňování možností pro využívání služeb sdílené mobility pro občany hl. m. Prahy. Díky propojení všech zapojených poskytovatelů s Pražskou integrovanou dopravou v rámci jedné aplikace PID Lítačka dojde k výraznému usnadnění využívání alternativních způsobů dopravy pro všechny občany hl. m. Prahy, a tak by to v moderně se rozvíjejícím městě mělo být,“ říká Zdeněk Hřib.

V praxi to bude fungovat tak, že uživatel provede jednotnou registraci, naplánuje si trasu, vybere si dopravní prostředek a zaplatí přímo za všechny využívané služby od zapojených poskytovatelů v jedné mobilní aplikaci. Současná situace je taková, že uživatelé musí pro každý způsob dopravy využívat aplikace jednotlivých poskytovatelů služeb nebo jiné standardní prostředky za platbu jízdného a u služeb carsharingu musí například u každého poskytovatele samostatně registrovat svůj řidičský průkaz.

Pilotní projekt bude mít čtyři etapy a potrvá 28 měsíců. „První etapa se zaměří na detailní zpracování architektury systému, které bude vycházet ze vzájemných funkčních a provozních požadavků. Vývoj software pro jednotnou registraci a platbu pro služby mobility a následná integrace do aplikace PID Lítačky je součástí druhé etapy. Vlastnímu testování se bude věnovat třetí etapa a závěrečná etapa je určená pro zkušební provoz,“ doplňuje projektový manažer OICT Vojtěch Štěch.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Oborná (ANO): Nikoho netěší, že do Prahy znovu dorazí traktory. Ale ministr jen slibuje

23:07 Oborná (ANO): Nikoho netěší, že do Prahy znovu dorazí traktory. Ale ministr jen slibuje

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k protestům zemědělců.