Duben 2016; Zpráva NKU: Spuštění elektronického nástroje k zadávání veřejných zakázek (NEN) do ostrého provozu se zpozdilo o 2,5 roku. Jeho vytvoření stálo MMR více než 230 milionů korun. Další 4 miliony korun měsíčně stojí MMR jeho provoz. Plánovanou - proklamovanou úsporu pro veřejný rozpočet ve výši 5 miliard korun NEN nepřinesl ani v promile. Zadavatelé jej využívají jen minimálně. Za první dva měsíce ostrého provozu na něm bylo zveřejněno jen 7 veřejných zakázek. Dodavatel nepředal prototypy k testování v dojednaných termínech. Rok a půl trval zkušební provoz NEN, kdy však nesloužil k zadávání veřejných zakázek. Přesto MMR v této době zaplatilo za jeho provoz přes 46 milionů korun. Do ostrého provozu se NEN dostal až v srpnu 2015. Zpoždění, se kterým NEN vznikal, využily soukromé firmy, které mezitím uvedly do provozu vlastní elektronické nástroje. Ty řada zadavatelů ze státní správy používají při zadávání svých veřejných zakázek. Přetrvává problém s neúplností, duplicitami a nesprávností dat v e-tržištích. A to i přes skutečnost, že na tyto problémy poukázala předchozí kontrola NKÚ. MMR porušilo rozpočtovou kázeň ve výše 267,6 milionu korun. MMR také porušilo zákon o veřejných zakázkách i podmínky, za kterých peníze na projekty získalo z evropských dotací.
Červen 2016: Policie spustila vyšetřování v mnohamilionové IT zakázce na MMR, které zadalo bez soutěže aktualizaci NENu;
Září 2016: Cena kontraktu na aktualizaci NEN se z původně plánovaných 15 milionů vyšplhala na dalších téměř 50 milionů korun
Listopad 2016: ÚOHS udělil pokutu MMR za zakázku spojenou s aktualizací NENu. Úřad Karly Šlechtové má podle verdiktu zaplatit 0,5 milionu pokutu (je to jen taková hra!, přelévání čísel z kapitoly do kapitoly státního rozpočtu! Osobní odpovědnost žádná!).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů