Dobré odpoledne, vážený pane předsedo, pane ministře, kolegyně, kolegové, na úvod bych jen chtěla říci, že neznám důvody, proč se paní ministryně dnešního projednávání neúčastnila. Předpokládám, že jsou to nějaké závažné důvody. A proto doufám, že zde vyslala i nějaké své úředníky, kteří si nás tady vyslechnou a potom následně zprostředkovaně odpoví na dotazy, které čekám, že se tady ještě rozvinou.
Na úvod bych ráda řekla, že velmi vítám podporu rodin s malými dětmi. V současné době patří mezi nejohroženější skupiny z hlediska příjmů. Již delší dobu se jako senátorka zabývám bytovou a rodinnou politikou. Jako předsedkyně podvýboru pro bydlení jsem velmi ráda, že tento zákon přináší pozitivní změny jak v oblasti podpory rodičů s dětmi, tak v oblasti podpory bydlení. Nicméně je potřeba podotknout, že pokud se chystá takto významná úprava po několika letech beze změny, měli bychom myslet na všechny. Tato navržená úprava, jak zaznělo, není spravedlivá pro 70 000 rodin, které na tyto rodičovské příspěvky již nedosáhnou. Proto zde podporuji zmiňovaný pozměňovací návrh.
O způsobu provedení navýšení rodičovského příspěvku se diskutovalo mnohé měsíce, kdy médii byly vypouštěny různé protichůdné zprávy a rodiče tak byli vystaveni velké právní nejistotě, zda a za jakých podmínek jim bude příspěvek vůbec navýšen. Extrémně nezodpovědné mi přijde, že vláda tak dlouho nebyla schopna domluvit se jednoznačně na úpravě. Nahrála tak různým spekulacím s délkou čerpání rodičovského příspěvku. Nelze se divit rodičům, kteří si prodlužovali délku čerpání rodičovského příspěvku, aby dosáhli na jeho případné navýšení. Přesto, že by se za normálních okolností například rozhodli pro jeho dřívější vyčerpání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV